اعلام وضعیت اضطراری ملی در زمینه فناوری توسط ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی که در راستای تلاش برای محدود کردن رد پای چین در عرصه بازار فناوری آمریکا تفسیر شده، در زمینه فناوری وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) در اقدامی که در راستای تلاش برای محدود کردن رد پای چین در عرصه بازار فناوری آمریکا تفسیر شده، در زمینه فناوری وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

بر اساس این فرمان اجرایی حضور شرکت‌های خارجی در شبکه‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری ایالات متحده محدود می‌شود.

این فرمان اجرایی که با استناد به قانون اختیارات اقتصادی اضطراری رئیس‌جمهور صادر شده، شرکت‌های آمریکایی را از به کارگیری تجهیزات و قطعات ارتباطی ساخت شرکت‌هایی که از دید واشنگتن یک «تهدید امنیتی» محسوب می‌شوند، منع می‌کند.

اجرایی شدن این فرمان عملا راه را برای محدود شدن حضور شرکت «هوآوی»، غول فناوری چین، در بازار مخابرات و ارتباطات آمریکا هموار می‌کند.

در ماه‌های گذشته کارشناسان نزدیک به دولت ترامپ بارها از پیشرفت‌های چین در زمینه اینترنت نسل پنجم (5G) ابراز نگرانی کرده و حضور فزاینده شرکت‌های چینی در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی آمریکا و اروپا را برای ایالات متحده یک «تهدید برای امنیت ملی» توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار