فرماندار شهرستان چرام ؛

تولید ۷۰ تن ماهی قزل آلا در چرام

۳ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان چرام وجود دارد که در هر مرحله ۷۰ تن ماهی قزل آلا تولید می‌کنند.

فرماندار شهرستان چرام در گفت و گو با خبرنگار به  گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،گفت:ایجاد اشتغال پایدار، درآمدزایی و تامین ماهی شهرستان چرام و شهر‌های همجوار، با راه اندازی مزرعه پرورش و تولید ماهی در منطقه طسوج فراهم شده است. 

هادی فتاحی اصل،با اشاره به اینکه، میزان سرمایه گذاری این تعداد طرح ۳۵ میلیارد ریال بوده که با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شد افزود: طرح پرورش ماهی در این منطقه، زنجیره کامل تولید را شامل می‌شود و دارای سه بخش تکثیر بچه ماهی، پرورش و فرآوری است.

فرماندار شهرستان چرام، با بیان اینکه، اجرای این طرح‌ها، در زمینه توسعه صنعت پرورش ماهی و ایجاد اشتغال و ارز آوری نقش مهم و عمده‌ای دارند، گفت: راهکار و روش‌های مختلفی را باهدف تولید افزایش بهره وری و تولید در واحد‌های مختلف پرورش ماهی در شهرستان چرام، اجرائی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه، در هر طرح، حداقل ۵ قفس ۱۰ در ۱۰ متری برای نگهداری بچه ماهی‌ها و ۱۰ قفس ۲۰ در ۲۰ متر برای پرورش دیگر ماهی‌ها در نظر گرفته شده است افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی شهرستان چرام، هم ماهی‌های سازگار با گرما و هم ماهی‌های متناسب با سرما در این منطقه پرورش داده می‌شوند.

سید الیاس اَفسر دیر، بخشدار مرکزی چرام، هم با اشاره به اینکه، در راستای تحقق شعار سال (رونق تولید) و با هدف رفع دغدغه مشکل بیکاری جوانان، ایجاد صنایع جدید، حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران، افزایش ظرفیت‌های جدید اشتغال، توسعه و تنوع صنعت آبزی پروری از جوانان متقاضی استقبال می‌شود گفت: با توجه به وجود منابع آب کافی در شهرستان چرام، یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در این منطقه، حوزه آبزی پروری است که باید تلاش و همت مضاعفی برای ترغیبت و تشویق سرمایه گذاران و افزایش بهره وری در صنعت موجود انجام شود.

 انتهای پیام/غ

تولید ماهی قزل آلا در چرام

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.