مدیر ستاد اقامه نماز قم:

کلنگ ساخت چهار مسجد جدید در قم زده می‌شود/ نهضت مسجدسازی در قم ادامه دارد

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت:نهضت مسجد سازی در راستای توسعه معارف اسلامی در قم ادامه خواهد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛محمد خامه یار، مدیر ستاد اقامه نماز قم با اشاره به برنامه‌های ستاد اقامه نماز در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های نمازی در برخی از پارک‌ها و بوستان‌های شهر قم یکی از برنامه‌های اصلی ستاد اقامه نماز در ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان این که اولویت برنامه‌ها در منطقه نیروگاه است، ابراز داشت: در ۱۵ بوستان مطرح استان برنامه‌های مختلف فرهنگی در زمینه‌ای نماز برگزار می‌شود.

خامه یار به کمک‌های مردمی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: سال گذشته مجموعا برای مسجد سازی بالغ بر ۸ میلیارد تومان جمع آوری شد که برای خرید زمین و ساخت مسجد هزینه شد و پیش بینی می‌شود که امسال این کمک‌ها بیشتر شود.

وی به ساخت مسجد در ابتدای عوارضی قم گرمسار اشاره کرد و ابراز داشت: ۹ هزار مترمربع زمین برای ساخت مسجد امام رضا (ع) در این جاده اختصاص داده شده و تفاهمنامه ا آن را نیز با راهداری عقد کرده ایم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم ساخت مسجد در مسیر زائران کربلا را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: دو هزار متر مربع زمین در جاده اراک به ستاد اقامه نماز از سوی یک خیّر اختصاص داده شد که بالاتر از جاده آشتیان این مسجد بنا خواهد شد که در مسیر زائران کربلا نیز قرار دارد.

وی به ساخت مساجد در خیابان‌های شهر اشاره کرد و گفت: امسال کلنگ ۲ مسجد در بلوار جمهوری، یک مسجد در شهرک قدس و یک مسجد در پردیسان زده خواهد شد و علاوه بر این در بلوار امام علی (ع) پردیسان نیز ۳ مسجد در حال ساخت است.

خامه یار با بیان این که خلأ کم بود مساجد را در استان جبران خواهیم کرد، تصریح کرد: نهضت مسجد سازی در راستای توسعه معارف اسلامی در استان قم ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در نظر داریم مساجد به صورت چند وجهی ساخته و مکان‌هایی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی در مساجد ساخته شوند.

انتهای پیام/ش

مسجد سازی در قم

برچسب ها: نماز ، اخبر فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.