ایجاد اشتغال برای ۵۱۲ نفر در حوزه صنایع دستی استان اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ایجاد اشتغال برای ۵۱۲ نفر در حوزه صنایع دستی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در نشست با فعالان صنایع دستی گفت: در سال ۹۷ در حوزه صنایع دستی برای ۵۱۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ۱۹۸ نفر با ۲۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی، ۲۷۹ نفر با ۲۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه روستایی و ۳۵ نفر با ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی و فراگیر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در طول سال ۹۷ معاونت صنایع دستی توانست با ایجاد بازارچه‌های فروش برای صنعت گران در تمامی شهرستان‌ها کمک شایانی به این قشر کند و حضور در نمایشگاه‌های دیگر استان‌ها و همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی فلز، قلمزنی-حکاکی روی چرم-تولیدات چرم دست دوز هنرآموزان مرکز آموزش شهرستان اردبیل فضای خوبی برای فعالیت در این بخش ایجاد کند.

فلاحی گفت: در سی و یکمین نمایشگاه صنایع دستی تهران نیز توانستیم در میانگین فروش در رتبه دوم قرار بگیریم و همچنین در صادرات صنایع دستی در سال ۹۷ بیش از ۴۰۰ هزار دلار فروش داشتیم.

وی بیان کرد: معاونت صنایع دستی در سال ۹۷ در راستای به روز کردن آموزش صنعتگران در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته برای بیش از هزار و ۳۰۰ نفر دوره آموزشی برگزار کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در سال گذشته حدود ۲ هزار پروانه جدید و تمدید پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در سطح استان انجام گرفته است که از این تعداد ۸۱۹ فقره صدور پروانه اولیه فعالیت بوده است.

فلاحی اضافه کرد: درسال ۹۷ این معاونت توانست مجوز ۱۸ مورد پروانه کارگاهی را برای صنعت گران صادر کند که از این تعداد ۱۵ مورد مربوط به تمدید و ۳ مورد هم صدور مجوز اولیه می‌باشد.

انتهای پیام/ح

شرکت بیش از ۱۳۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی صنایع دستی

برچسب ها: صنایع دستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.