پایانه مرزی چذابه شنبه ۲۸ اردیبهشت بازگشایی می‌شود

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: پایانه مرزی چذابه روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شود.

بازگشایی پایانه مرزی چذابهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی، سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: در جریان سیلاب اخیر در خوزستان، جاده بستان - چذابه به طول حدود ۳۰ کیلومتری، در چند نقطه دچار آبگرفتگی شد که منجر به توقف تردد کامیون‌های حامل بار و زائران به پایانه مرزی چذابه، و تعطیلی این پایانه شد.

وی بیان داشت: روز پنجشنبه با لوله گذاری و عملیات ترمیم جاده چذابه، مسیر در حال بازگشایی است و از روز شنبه آینده تردد کامیون‌های حامل بار در این جاده آزاد است.

سیلاوی تصریح کرد: پایانه مرزی چذابه که از حدود ۵۰ روز پیش به دلیل سیلاب تعطیل شده بود از روز شنبه ۲۸ اردیبهشت بازگشایی می‌شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: با هماهنگی مسئولان عراقی و استانی فعالیت تجار و صادرات و واردات و نیز تردد زوار و مسافران از مرز چذابه آغاز می‌شود.

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان با بیان اینکه موافقت گمرک و مرزبانی برای بازگشایی مرز چذابه کسب شده افزود: تجار می‌توانند فعالیت مجدد خود را از این مرز از روز شنبه آغاز کنند.

حمید سیلاوی با اشاره به اینکه ۴ لوله بزرگ برای انتقال آب از جاده چذابه نصب شده اظهار کرد: کار انتقال آب از روی جاده به نطقه‌ای دیگر انجام گرفته و تا بعدازظهر امروز عملیات بازسازی جاده ادامه دارد.

به گفته وی، همچنان آب بر روی جاده قدیمی بستان - چذابه وجود دارد و از هفته آینده نیز عملیات انتقال آب و بازسازی جاده قدیم انجام می‌شود.

از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان‌های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهر‌های مقدس عراق استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/گ

مرز چذابه باز شد

برچسب ها: حمل و نقل ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.