کمرئی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حداکثر ظرفیت را برای جذب هنرآموز در نظر می‌گیریم

معاون آموزش متوسطه گفت: با طرح‌های ایران مهارت و بوم ضمن شناخت عمیق حرفه به دانش آموزان حداکثر ظرفیت را برای جذب در هنرستان‌ها در نظر می‌گیریم.

حداکثر ظرفیت را برای جذب هنرآموز در نظر می‌گیریمعلیرضا کمر‌ئی معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست این مجموعه برای جذب هنرآموز در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: با توجه به اینکه دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش جزو ضروری‌ترین دوره‌های آموزشی محسوب می‌شود و در اسناد تحولی، سیاست‌های آموزش و پرورش و مسئولان نظام هم به این موضوع تأکید شده است، بنابراین توسعه این دوره را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه باید سهم آموزش‌های مهارتی به ۵۰ درصد برسد که تاکنون ۳۶ درصد آن محقق شده است و باید تا پایان برنامه ششم به هدف تعیین شده دست یابیم.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی و جذب هنرآموز در هنرستان‌ها به هدایت تحصیلی گره خورده است، تصریح کرد: سیاست توسعه متوازن به جای فضای اجبار برای ورود به این رشته‌ها در دستور کار است و برای تحقق آن باید میزان آگاهی‌بخشی را افزایش دهیم.

طرح‌های آموزش و پرورش برای آشنایی دانش‌آموزان با حرفه‌های مختلف

کمرئی ادامه داد: طرح‌هایی برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان برای ورود به رشته‌های مهارتی در نظر گرفتیم که از جمله آن می‌توان به طرح‌های ایران مهارت و بوم اشاره کرد که دانش آموزان در این فضا ضمن یادگیری مهارتی خاص، شناخت عمیق‌تری نسبت به حرفه و مهارت‌های موجود پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که هدف‌گذاری پوشش تحصیلی در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای سال تحصیلی آینده چه میزان است، گفت: بنا داریم به میزانی که نیروی انسانی و تجهیزات اجازه می‌دهد پوشش تحصیلی را افزایش دهیم هرچند که در ۲ حوزه یاد شده مشکلاتی وجود دارد، اما سعی داریم تا حداکثر ظرفیت را با توجه به شرایط موجود برای افزایش پوشش تحصیلی در نظر بگیریم.

معاون آموزش متوسطه درباره روش‌های تأمین نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده با توجه به کمبود‌های موجود اظهار کرد: کمبود‌ها از طریق برون سپاری، طرح خرید خدمات آموزشی و بخشی از آن هم از طریق نیرو‌های رسمی آموزش و پرورش تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار