فرماندار اردبیل خبر داد:

افتتاح ۲۲ طرح با اعتبار ۸۸۸ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به اردبیل

فرماندار اردبیل از افتتاح ۲۲ طرح مهم اقتصادی با ۸۸۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اردبیل همزمان با سفر رئیس جمهور در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار اردبیل در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: سالجاری ما شاهد تلاش مذبوحانه دشمن و استکبار جهانی در فشار اقتصادی به کشور هستیم که در مقابل رویکرد نظام و دولت حرکت‌های خودجوش و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و در راستای رونق تولید است.

وی بیان کرد: هر چند امسال سال انتخابات بوده و فضای کشور وجهه سیاسی به خود خواهد گرفت، اما با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در جامه عمل پوشاندن به شعار سال رونق تولید و شکوفایی اقتصادی تلاش گسترده‌ای انجام خواهد شد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل اظهار کرد: هرچند رویه دشمن ایجاد تفرقه در بین مردم با ابزار قرار دادن طیف‌ها و جناح‌های سیاسی است، اما ما این بار نیز در فضای انتخابات نشان خواهیم داد که به دور از سوءاستفاده از منابع دولتی یک انتخابات آزاد، سالم و مشروع را برگزار می‌کنیم.

زنجانی به جلسات ستاد تنظیم بازار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هر چند در سال ۹۷ شاهد نابسامانی‌های گسترده در بازار با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بودیم، اما امسال با درایت مسئولان شاهد روند نزولی قیمت‌های اقلام پرمصرف به ویژه مواد پروتئینی از جمله گوشت و مرغ در استان هستیم.

وی به ساماندهی بازار عرضه شکر در اردبیل اشاره کرد و افزود: در مقدار و نحوه توزیع شکر در اردبیل هیچ مشکلی وجود ندارد و تا زمان به تعادل رسیدن قیمت‌ها عرضه شکر و برنج به نرخ دولتی در سطح استان ادامه خواهد داشت.

فرماندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان به تلاش گسترده مسئولان استان به ویژه دستگاه قضا در حمایت از سرمایه‌گذاران اشاره کرد و تصریح کرد: در سایه حمایت‌های مجموعه قضایی اردبیل و با راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی حمایت از سرمایه‌گذاری و شورای گفتوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل فعالان اقتصادی و صاحبان واحد‌های تولیدی با فراغ بال در اردبیل فعالیت می‌کنند و در کنار آن نظارت دستگاه قضائی سبب شده تا ما در سطح اردبیل کمتر با پدیده احتکار و انبار ارزاق عمومی مردم مواجه شویم.

زنجانی از ایجاد ۱۹ هزار شغل در سال گذشته در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این آمار مورد تائید اداره کار و سازمان‌ها مرتبط است و امسال نیز با تاکید مقام عالی استان سعی داریم تا سقف اشتغال سال گذشته را در اردبیل محقق کنیم.

وی ادامه داد: این میزان اشتغال در اردبیل توسط بخش خصوصی ایجاد شده و هدفگذاری ما نیز روی کار آوردن این بخش با تمام توان تولیدی و اقتصادی است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه سال گذشته همچنین ۱۰۱ پروژه راکد در اردبیل فعال شده که از این طریق اشتغال قابل قبولی را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: امسال نیز ۴۶۷ واکد تولیدی راکد در اردبیل در شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو اردبیل، بخش کشاورزی، صنعت و تجارت شناسایی شده در نظر داریم که با احیای مجدد آن‌ها زمینه اشتغال پایدار را در اردبیل به وجود آوریم.

زنجانی از سفر رئیس جمهور در تیرماه سالجاری به اردبیل خبر داد و بیان کرد: در تمام بخش‌های اشتغال و رونق تولید در اردبیل ۲۲ طرح مهم اقتصادی با ۸۸۸ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که نمونه این طرح‌ها فاز دوم آرتاویل تایر با ظرفیت ۲۰۰ نفر اشتغال است.

وی همچنین یادآور شد: در شهرستان اردبیل نیز ۵ طرح با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ظرفیت اشتغال ۶۰۰ نفر ایجاد خواهد شد و در کنار آن ما شاهد افتتاح و بهره‌برداری از چهار طرح و پروژه مهم از جمله بیمارستان ترومای اردبیل با ۱۲۵ تخت، سالن فرودگاه امام، پل معلق هیر و ... خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

ایجاد اشتغال و رونق تولید در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.