دعای روز دوازدهم ماه رمضان + فیلم و عکس نوشته

دعای روز دوازدهم ماه رمضان به همراه ترجمه، تفسیر و شرح آن را در این گزارش بخوانید.

در دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِینَ خدایا مرا در این ماه به پوشش و پاکدامنى بیاراى، و به لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در این ماه از هرچه مى ترسم ایمنى ده، به نگهدارى ات اى نگهدارنده هراسندگان.»

در تفسیر دعای روز دوازدهم ماه رمضان حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی به خبرنگار ما گفت: یکی از دعا‌های زیبای ائمه معصومین (ع) در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان این است که خدایا من را تزیین کن به لباس عفاف. انسان‌ها زینت ظاهری شان را خیلی مورد توجه قرار می‌دهند؛ مثلا لباس خوبی می‌پوشند، عطر خوبی می‌زنند و انگشتر و تسبیح خوبی استفاده می‌کنند. در روایات داریم که لباس تقوا بهترین پوشش است.

به گفته او، یکی از زینت‌های زیبایی که خدا برای انسان قرار داده این است که زشتی هایش را بپوشاند و زیبایی هایش را جلوه دهد. زیبایی‌هایی که از درون انسان نشأت بگیرد. در دعای کمیل از امیر المومنین (ع) هم داریم که خدایا چقدر تو نام من را به خوبی در بین مردم ترویج دادی.

یکی دیگر از زینت‌هایی که خدا برای انسان قرار داده عفت است. انسان باید لباس عفت داشته باشد. ائمه اطهار (ع) فرمودند که عفت مرد به حفظ چشم و عفت زن به حفظ حجابش است. در ادامه دعا باز مطالبه می‌کنیم که اهل قناعت باشیم. امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند، قناعت گنجی است که هیچ گاه تمام نمی‌شود.

دعای روز دوازدهم ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۹:۲۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
الهی آمین یا رب العالمین . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
Mfg
۰۸:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
بعضی وقت ها ما در مورد بعضی چیزها زود قضاوت می کنیم مثل اگر ایمیل من را باز کنند عکس دختر نگاه می کنند ولی در حالی که خودم اصلا اون ایمیل را چک نمی کنم و نگاه نمی کنم فقط به خاطر فضای مجازی اونجوری اون را درست کرده ام
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۸:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
آمین یا رب العالمین . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
من یه ماه تو اسمون دیدم // فکنم شوال باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
خودشه شواله
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۲:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
اونی که توی آسمون خونتون از کف حیاط خونتون دیدی ماه شوال نیست یه چراغ روی پشت بام همسایتون پشت یه شلوار روشن است به اون میگین ماه شلوار خونه همسایه نه ماه شوال . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شی .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمین یا رب العالمین .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمین یا رب العالمین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا دیکتاتور ها وظالمان و فاسدان و اختلاس گران را نابود بگردن
آخرین اخبار