صلح وسازش۶۹ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف قلعه گنج

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: مردم نقش اصلی در صلح و سازش پرونده‌های شورای حل اختلاف قلعه گنج داشته اند که این امر منجر به سازش ۶۹ درصدی پرونده ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سجاد افشارمنش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: تلاش برای ایجاد و ترویج فرهنگ صلح و سازش  در اولویت کاردستگاه قضایی طی امسال قرار دارد.

وی افزود: در این رابطه از تمام ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت خود مردم، روحانیت و سران طوایف استفاده خواهیم کرد.

افشارمنش بیان کرد: از لحاظ شاخص‌های امنیتی در وضعیت مناسبی قرار داریم.

دادستان قلعه گنج گفت: در کنار تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی، این مردم هستند که نقش اصلی را تامین امنیت ایفا می‌کنند.

وی در تشریح عملکرد یکساله شورا‌های حل اختلاف قلعه گنج گفت:در این مدت شعب شورا‌های حل اختلاف شهرستان قلعه گنج ۹۸۱ پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند.

وی افزود: تعداد شورا‌های حل اختلاف حوزه قضایی قلعه گنج ۵ مورد است که از این تعداد یک شعبه رایی، ۲ شعبه صلحی و ۲ شعبه روستایی می‌باشند.

افشار منش تعداد اعضای اصلی و علی البدل و دبیران شورا‌های حل اختلاف حوزه قضایی قلعه گنج را ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت:دو نفر از مقامات قضائی نیز در شعب شورا‌های حل اختلاف حوزه قضایی قلعه گنج در حال خدمت هستند.

وی در خصوص درصد پرونده‌های مصالحه شده حقوقی و کیفری نسبت به کل پرونده‌های مختومه و پرونده‌های قابل مصالحه گفت: درصد کل مصالحه نسبت به پرونده‌های قابل سازش ۶۹ درصد بوده است.

انتهای پیام /ی

پیگیری پرونده ها براساس صلح وسازش

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار