چین: آمریکا رویکرد اشتباه خود را متوقف کند

چین اعلام کرد با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه شرکت‌های چینی مخالف است و اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع این شرکت‌ها انجام خواهد داد.

چین: آمریکا رویکرد اشتباه خود را متوقف کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چین اعلام کرد با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه شرکت‌های چینی مخالف است و اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع این شرکت‌ها انجام خواهد داد.

این واکنش پس از آن اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه ظاهرا با هدف ممنوعیت استفاده از تجهیزات ارائه شده از سوی شرکت هوآوی چین در شبکه‌های آمریکایی، یک دستور اجرایی را صادر کرد.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن از آمریکا خواست اتخاذ یک «رویکرد اشتباه خود را متوقف» کند تا از «تأثیرگذاری بیشتر» بر روابط اقتصادی در حال وخامت بین دو کشور جلوگیری شود. لو گفت: «چین اقدامات ضروری بیشتری را برای حفاظت قاطع از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی انجام خواهد داد».

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد به همراه رابرت لایتزیر، نماینده تجاری آمریکا، به زودی به پکن سفر خواهد کرد تا مذاکرات را در ارتباط با مناقشه تجاری بین آمریکا و چین از سر بگیرد.

لو کانگ همچنین گفت برای برگزاری مذاکراتی واقعی صداقت لازم است و دو طرف باید به شیوه‌ای برابر با یکدیگر رفتار کنند و روی حرفشان بمانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار