پروژه‌های احداث راه‌آهن به زودی در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به زودی پروژه‌های احداث راه‌آهن در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود گفت: قطعه اول پروژه ریلی اتصال مرکز استان به گناباد هفته آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت در بحث زیرساخت‌ها رسیدگی به وضعیت راه‌ها و جاده‌های استان است، اظهار داشت: با برگزاری جلساتی که در هفته جاری با نوبخت انجام شده اواسط هفته آینده وزیر راه و شهرسازی همراه با چند تن از معاونان به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه‌های در حال اجرا، کلنگ زنی پروژه‌های جدید، و باند‌های دوم در منطقه دیهوک به فردوس، نهبندان به شوسف و همچنین راه آهن از برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان جنوبی است تصریح کرد: کلنگ زنی احداث پروژه اتصال فردوس از طریق خط آنتنی از دیگر برنامه‌های مهم و بزرگ سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان جنوبی است.

یکی از مطالبات جدی استان اتصال بیرجند به شبکه ریلی است

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته محل ایستگاه راه آهن در بیرجند جانمایی شده و تا چند روز آینده نهایی می‌شود بیان کرد: یکی از مطالبات جدی استان اتصال بیرجند به شبکه ریلی است اظهار داشت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قطعه اول شبکه ریلی مرکز استان به گناباد به طول ۳۰ کیلومتر کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی: اظهار داشت: این استان به عنوان چهارمین استان در کشور جشن اختتامیه پروژه‌های مسکن مهر را با حضور وزیر راه و شهرسازی و افتتاح ۷۹۸ واحد مسکن مهر برگزار می‌کند.

وی بازآفرینی شهری را یکی از اولویت‌های جدی استان برشمرد و افزود: ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در شمال استان وجود دارد که طی دو هفته آینده طرح توسعه شمال شهر بیرجند نهایی می‌شود

معتمدیان از تدوین سند جامع توسعه شمال شهر بیرجند خبر داد وافزود:در این راستا طرح توسعه شمال شهر احداث منازل جدید، زیرساخت‌های آموزشی، درمانگاه‌های تخصصی، پارک‌ها و کتابخانه‌ها را در این منطقه خواهیم داشت.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار آبخیز داری به استان در سال ۹۸

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار آبخیز داری به استان در سال ۹۸ که معادل سه برابر اعتبارات ۱۴ سال گذشته استان است خبر داد وگفت: طی سنوات گذشته پروژه‌های بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدتی در حوزه مطالبات مردم در خصوص تأمین آب در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس شرایط اقلیمی استان خراسان جنوبی بهترین گزینه برای اجرا طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری بوده که در بارندگی‌های اخیر نیز تأثیرات خوبی داشته است، افزود: طی سال‌های گذشته دو هزار و ۳۰۰ بند خاکی توسط منابع طبیعی استان ایجاد شده است که ۸۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره آبی دارد.

معتمدیان با اشاره به اینکه در بارش‌های اخیر بند‌های استان حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آبگیری شده است، گفت: زمان احداث بند‌ها و هزینه‌هایی که در این زمینه انجام گرفته نسبت به سایر روش‌های ذخیره سازی آب بسیار کمتر و نتایج موثرتری دارد.

وی با اشاره به اینکه بیست خشکسالی پیاپی در استان خراسان جنوبی مشکلات اساسی برای مردم در بر داشته است، اظهار: برای ساخت بند‌های استان کمتر از ۶۰ میلیارد تومان و جهت ساخت سد‌های استان بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه درسنوات گذشته هفت سد با ذخیره حداکثری ۷۰ میلیون متر مکعب در سطح استان خراسان جنوبی ساخته شده است، خاطر نشان کرد: در بارش‌های اخیر حدود ۱۲.۵ میلیون متر مکعب ذخیره سد‌های استان بوده است.

معتمدیان با بیان اینکه با همراهی مجلس و صندوق توسعه ملی در سال جاری اعتبارات بسیار خوبی را برای طرح‌های آبخیزداری تخصیص داده شده، اظهار داشت: ۱۶۰ میلیارد ریال برای طرح‌های استان در نظر گرفته شده بود که مشکلات چندانی را برطرف نمی‌کرد، اما با رایزنی‌هایی که در این خصوص انجام شد حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری استان اختصاص یافت که امیدواریم با اعتباری که در نظر گرفته شده بتوانیم یک میلیون هکتار زمینی که برای طرح‌های آبخیزداری استان پیش بینی شده را تا پایان سال عملیاتی کنیم.

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارسازی سیستم‌های گرمایشی سطح استان

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس یکی از دغدغه‌های ما در استان است گفت: متأسفانه هنوز در شهرستان بیرجند به عنوان مرکز استان بخاری‌های نفتی غیر استاندارد در مدارس وجود دارد که امیدواریم به زودی این موضوع برطرف شود.

معتمدیان اظهارکرد در این راستا ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارسازی سیستم‌های گرمایشی سطح استان برآورد شده که خوشبختانه باتوافق خوبی که هفته گذشته در این خصوص انجام گرفت و مقرر شد در دو سال این اعتبار اختصاص یابد.

معتمدیان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت قانونی فروش سوخت به کشور مقابل طی هفت سال گذشته از مهم‌ترین پتانسیل‌ها در مرز بوده است، گفت: ۱.۵ میلیون لیتر سهمیه ماهیانه استان بوده که گاهی به دلایلی جذب نمی‌شده و کل مجموع سودی که به حساب مرز نشینان در شعاع بیست کیلومتری رسیده کمتر از سه میلیارد تومان بوده است.

وی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه تقویت نگاه فرصتی به مرز‌ها دانست وگفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه مرز‌های استان وجود دارد که باید نهایت استفاده را از آن داشت که در این راستا در اسفند ماه سال گذشته با پیگیری‌های لازم محدودیت‌ها برداشته شده و سهمیه ده میلیون لیتر برای استان در نظر گرفته شد و ۶.۵ میلیارد تومان سود مرزنشینان طی اسفندماه سال گذشته بود که توجه خوبی را به استان جلب کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درخواست ۱۵ میلیون لیتر در فروردین ماه را داشته ایم که اتفاق بسیار خوبی بوده است، بیان داشت: به دنبال این هستیم در اردیبهشت ماه جاری سهمیه استان را به ۲۰ میلیون لیتر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته حدود ۶۰۰ تانکر در مرز‌های استان تردد داشته‌اند، افزود: افزایش سهمیه سوخت استان علاوه بر عوائد مستقیم به مرزنشینان بخش‌های حمل و نقل استان نیز از این ظرفیت بهره‌مند خواهند شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه تلاش ما بر استمرار و ایجاد زمینه‌های اشتغال در استان است، گفت: استان خراسان جنوبی استانی برخوردار از مواهب الهی است که متأسفانه این مواهب ناشناخته مانده لذا یکی از اولویت‌های ما معرفی این ظرفیت‌ها در سطح کشور است.

مقام عالی دولت با بیان اینکه در ملاقات با رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت استان داده شد و رسماً از وی دعوت شد به استان سفر کنند و از نزدیک با توانمندی‌های استان آشنا شوند، عنوان کرد: پس از ماه مبارک رمضان رئیس مجلس شورای اسلامی به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند.

وی به حضور وزیر ارتباطات پس از ماه مبارک رمضان به استان اشاره کرد و گفت: در سفر وزیر ارتباطات در بهمن ماه سال ۹۶ به استان مصوباتی انجام شد که طی بررسی‌های انجام شده خوشبختانه بخش قابل توجه‌ای از مصوبات عملیاتی شده و دستور اجرای مابقی مصوبات تا پایان ماه مبارک رمضان از سوی وزارت خانه صادر می‌شود.

در آینده نزدیک؛ رونمایی از سند جامع آب خراسان جنوبی با حضور وزیر نیرو

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: اوایل تیرماه امسال نیز وزیر نیرو در استان حضور می‌یابد و سند جامع استان که در برگیرنده نیاز‌های آبی استان است، نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون متر مکعب روان آب را در استان داریم که برنامه میان مدت مهار بخش قابل توجه این روان آب‌ها است، اظهار کرد: با توجه به آثار ملی و فاخری که در استان وجود دارد رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز استان خراسان جنوبی را جز سفر‌های اولویت دار خود جهت تقویت زیرساخت‌های گردشگری در نظر گرفته اند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.