آغاز طرح بسیج ملی فشارخون از امروز در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آغاز اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون، از امروز در استان کرمان خبر داد.

آغاز طرح بسیج ملی فشارخون از امروز در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون، گامی بزرگ در راستای سلامت جامعه است، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز از ۲۷ اردیبهشت (روز جهانی فشار خون) آغاز و تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دو مرحله اجرا می‌شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در مرحله نخست که همان اطلاع رسانی، حساس سازی و آگاه سازی جامعه نسبت به این موضوع است برنامه ریزی‌های لازم را اندیشیده است.

رشیدی نژاد با بیان اینکه مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۱۷ خرداد اجرایی می‌شود و در این مرحله افراد بالای ۳۰ سال جامعه هدف از نظر فشار خون مورد غربالگری قرار می‌گیرند، گفت: حوزه‌های اجتماعی، بهداشت، درمان، دانشجویی، فرهنگی دانشگاه، دانشجویان رشته‌های پزشکی، داروسازی، پرستاری و پیراپزشکی به عنوان افرادی که فشار خون را کنترل می‌کنند انتخاب شده اند و هدایت اصلی این طرح از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سطح کشور، حدود ۲۰ میلیون نفر فشار خون آن‌ها اندازه گیری شود و حدود دو میلیون نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شود، بیان داشت: پیش بینی شده در استان کرمان نیز از حدود ۷۰۰ هزار نفر فشار خون گرفته شود که ۳۵۰هزار نفر آن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند.

خانه های بهداشت ومراکز جامع سلامت به عنوان محل مراجعه مردم در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد این جمعیت به عنوان افراد پرفشار خون شناسایی شوند.

فوق تخصص قلب و عروق گفت: کم مصرف کردن نمک، جلوگیری از اضافه وزن، ورزش کردن و تحرک داشتن، عدم استعمال تنباکو، سیگار و خودداری از مصرف الکل از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری پرفشاری خون است.

انتهای پیام/ح

طرح ملی کنترل  فشارخون در کرمان

برچسب ها: فشارخون ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار