اقبالی: قهرمانی در شان پرسپولیس نبود/ تغییرات زیاد مربیان یکی از معضلات فوتبال ما بود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: قهرمانی در شان پرسپولیس نبود و آنها نشان دادند که سطح لیگ برتر چقدر پایین است.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از لیگ هجدهم فوتبال و قهرمانی پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس قهرمان شد، اما این قهرمانی در شان چنین تیمی نبود و آن‌ها نشان دادند که سطح لیگ برتر چقدر پایین است و استرس زیادی داشتند و خوب بازی نمی‌کردند.

او ادامه داد: فاصله زیادی بین تیم‌های صدر جدول و تیم‌های ته جدول که از آن‌ها حمایتی نمی‌شد وجود داشت. البته هواداران استقبال خوبی از بازی‌ها کردند، اما آن‌ها می‌خواهند تیم‌ها بازی بهتری ارائه بدهند. مشکلات اقتصادی باعث شده بود که برخی از تیم‌ها چندین مرتبه دست به اعتصاب بزنند و مدعی دریافت حقوقشان شوند. البته خیلی از تیم‌ها از جمله استقلال و پدیده تا سوت پایان بازی‌ها هم به حق و حقوقشان نرسیدند. بازی‌های لیگ برتر از لحاظ فنی راضی کننده نبود و شاهد یک منحنی سینوسی بودیم که ثبات در بین تیم‌ها وجود نداشت. علاوه براین آسیب دیدگی بازیکنان در لیگ برتر زیاد بود و مشخص بود که برخی از تیم‌ها از لحاظ آمادگی جسمانی خوب کار نکردند.

اقبالی: قهرمانی در شان پرسپولیس نبود/ تغییرات زیاد مربیان یکی از معضلات فوتبال ما بود

تشکیلات مدیریتی و انسجام تیمی در قهرمانی پرسپولیس نقش داشتند 

کارشناس فوتبال درباره هت تریک پرسپولیس در لیگ برتر بیان کرد: به هر حال هت تریک پرسپولیس در لیگ برتر به چند فاکتوراساسی از جمله تشکیلات مدیریتی، انسجام و وحدت تیمی مرتبط بود و ۲ تیم استقلال و پرسپولیس از حمایت دولتی برخوردار هستند و حامی‌های مالی آن‌ها را کمک می‌کنند. علاوه بر این مسائل درونی و بیرونی هم در قهرمانی پرسپولیس نقش داشت.  

اقبالی درباره نقاط ضعف و قوت لیگ هجدهم اظهار کرد: جابه جایی زیاد در سطح مدیریتی و تغییرات زیاد مربیان یکی از معضلات فوتبال ما بود. برخی از تیم‌ها از جمله پرسپولیس، سپاهان و پدیده هم در طول سال خوب کار کردند و همیشه بالای جدول بودند و این جزء نقاط قوت لیگ امسال بود. تیم استقلال هم  در اوایل فصل بد کار کرد، اما به تدریج بهتر شد.

تیم های سقوط کننده مشکلات زیادی داشتند 

کارشناس فوتبال درباره سقوط تیم‌های استقلال خوزستان و سپیدرود رشت به لیگ دسته یک بیان کرد: تیم استقلال خوزستان بعد از کسر ۶ امتیاز تا بازی پایانی در انتهای جدول باقی ماند و نتوانست خود را بالا بکشد. من به همراه خداداد عزیزی  مدتی هدایت تیم سپیدرود رشت را برعهده داشتیم که آمادگی جسمانی و بازیکنان خوبی نداشتند و بعد علی کریمی سرمربی این تیم شد که با بازیکنانی که گرفت نتوانست خوب عمل کند. به هر حال تیم‌های سقوط کرده با مشکلات زیادی مواجه بودند و  تیم سپیدرود رشت با اینکه پول به این تیم شمالی ترزیق شد تا فوتبال بهتری ارائه بدهد، اما نتوانست در لیگ برتر ماندگار شود و به لیگ دسته یک سقوط کرد.  

اقبالی: قهرمانی در شان پرسپولیس نبود/ تغییرات زیاد مربیان یکی از معضلات فوتبال ما بود

او درباره عملکرد تیم پدیده در لیگ هجدهم فوتبال گفت: به نظرم یحیی گل محمدی به یک بلوغ مربیگری در تیم پدیده رسیده است و خیلی خوب تیم خود را جمع و جور کرد و انسجام خوبی بین بازیکنان این تیم وجود داشت. به نظرم پدیده و سپاهان ۲ تیمی بودند که فوتبالی در سطح لیگ برتر بازی می‌کردند و نوسان کمتری هم از بقیه تیم‌ها داشتند.  

داوری تافته و جدا بافته از فوتبال آماتور ما نیست 

اقبالی درباره عملکرد داوران در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: داوری تافته و جدا بافته از فوتبال آماتور ما نیست. اشتباه در فوتبال روز دنیا وجود دارد، اما میزان اشتباهات در آنجا کمتر است. به هر حال باید در داوری استعداد یابی درستی صورت بگیرد و یک داور خوب باید دید خوب و آمادگی جسمانی مناسبی داشته باشد تا به صحنه‌های خطا نزدیک باشد. ناهنجاری‌های فوتبال باعث شده که داوری ما هم تحت تاثیر قرار بدهد. اشتباهات داوری باعث ایجاد تنش در ورزشگاه‌ها می‌شود و باید داوری کشورمان اصلاح شود.  

تیم تراکتورسازی در سطوح مدیریتی مشکل داشت 

اقبالی درباره سهیمه نگرفتن تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: تیم تراکتورسازی از حمایت‌های مالی برخوردار بود، اما از لحاظ مدیریتی مشکل داشت. مدیریت این تیم تبریزی قرابتی با فوتبال ندارد و فقط مشکلات مالی این تیم را برطرف کرد. با وجود اینکه تراکتورسازی چند بازیکن تیم ملی داشت، اما انسجام تیمی را در این تیم ندیدیم. در مجموع تراکتورسازی در سطوح مدیریتی مشکل داشت و در طول فصل هم مربیانش تغییر کردند و همه این مسادل باعث شد که این تیم تبریزی نتواند سهمیه آسیا بگیرد.  

او درباره اینکه لیگ برتر ما می‌تواند بازیکن تیم ملی پرورش بدهد، گفت: من امیدی به تیم ملی کشورمان ندارم چرا که همانند باشگاه‌های ما استاندارد نیست و کیفیت لازم ندارد. به نظرم باید روی تیم‌های پایه بیشتر کار شود تا بازیکنان مستعد راهی تیم ملی شوند.


 بیشتر بخوانید:

علیرضا بیرانوند آقای کلین شیت لیگ برتر شد

جیمی جامپ در آغوش سید جلال/ تونل پرسپولیسی‌ها برای برانکو/ حرکات موزون بیرانوند

سید جلال: وجود خسرو حیدری در استقلال یک نعمت بود / تا جایی که بتوانم به در فوتبال ادامه می‌دهم


انتهای پیام/ 

اظهارات کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
وقتی این برخوردهارو از این جور مربیان و به اصطلاح کارشناسان داخلی مغرض و بی دانش میبینیم همان بهتر از بدترین و ضعیفترین مربیان خارجی استفاده کنیم .
آخرین اخبار