آیت الله حسینی بوشهری:

ملت آبدیده هرگز از جنگ روانی دشمن هراسی ندارد/شعار ما می‌توانیم قابل تحقق است

امام جمعه قم گفت:برخی در روزنامه‌ ها،ترس درونی خود را تیتر کردند،اگر همراهی نمی‌کنید لااقل دل مردم را خالی نکنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت الله  حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه هر کس به حد توان خود می‌تواند از فیض الهی ماه مبارک رمضان استفاده کند اظهار کرد: روز‌های ماه مبارک رمضان آدابی دارد و در گذشته مغازه‌ها جز در موارد محدود بسته می‌شد و روزه خواری در ملأ عام قبح جدی داشت.

وی افزود: در شهر کریمه اهل بیت (س) این همه مغازه برای عرضه مواد غذایی چرا باید اول صبح مانند روز‌های عادی فعال باشد؛ حریم شکنی کار مناسبی نیست و باید در این خصوص تذکرات لازم داده شود و نیرو‌های انتظامی و دیگر مسئولان حضور جدی داشته باشند تا فضای جامعه دینی، الهی و انقلابی باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در شرایط سخت گرانی و مشکلات معیشتی باید از فقرا دستگیری کرد، ادامه داد: همت مردم قم در سال‌های اخیر ستودنی است و امسال نیز از مردم تقاضا می‌کنیم که همت خود را بیشتر کرده و دیگران را در سفره خویش شریک کنند.

وی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: ایشان شبیه‌ترین افراد به رسول گرامی اسلام بود و عبادات و سیره ایشان سرمشقی برای همگان است.

حسینی بوشهری با تسلیت سالروز ارتحال آیت الله بهجت تاکید کرد: زندگی ایشان برای همگان به خصوص کسانی که دنبال زندگی معنوی هستند سرمشق خوبی است و یاد و خاطره این فقیه بزرگوار را گرامی می‌داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب و توصیه‌ها و منویات ایشان خاطرنشان کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی و... روی اعصاب ملت کار می‌کنند و گفته بودند که نمی‌خواهند که جنگ را جایگزین تحریم کنند بلکه می‌خواهند از رهگذر تحریم آثار جنگ را در خیابان‌های تهران مشاهده کنند.

امام جمعه قم گفت: برخی در روزنامه‌ها رعب و ترس درونی خود را تیتر کرده و می‌خواهند جامعه را بترسانند. اگر همراهی با ملت، رهبری و انقلاب نمی‌کنید لااقل دل مردم را خالی نکنید؛ این ملت هشت سال جانانه در برابر همه دشمنان جنگیده است.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند که ما اهل جنگ نیستیم و آن‌ها نیز پا در این میدان نمی‌گذارند؛ آن‌ها می‌خواهند با گفتن اینکه فلان ناو را آورده ایم رعب ایجاد کنند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه این ملت آبدیده هرگز از جنگ روانی دشمن هراس ندارد گفت: یکی از مسئولان کشور‌ها گفته بود که اگر یک ناو آمریکایی نزدیک کشور ما بشود حکومتشان از هم می‌پاشد و شما چگونه چنین مقاومتی دارید.

وی با اشاره به اینکه باید نقاط ضعف را شناخته و مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: اقتصاد ما دچار بیماری مزمن است و این اقتصاد به نفت وابسته بوده و چنین مشکلی همیشه وجود دارد.

امام جمعه قم دولتی بودن را از دیگر مشکلات اقتصاد دانست و یادآور شد: متاسفانه اراده‌ای برای پیاده شدن اصل ۴۴ وجود ندارد. تخریب فضای کسب و کار با قوانین دست و پا گیر از دیگر مشکلات عرصه اقتصاد است.

وی به مشکلات حوزه بانکی و پولی گفت: نظام بودجه ریزی در کشور دارای مشکلاتی است و رهبری فرمودند که این نظام بودجه ریزی صحیح نیست، ولی گوش شنوایی نبوده است.

حسینی بوشهری پایین بودن بهره وری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مصرف بی رویه و بی محابا به ویژه در زمینه انرژی از مشکلات مهم است و مصرف انرژی در کشور ما سه برابر متوسط جهانی است. این مسائل موجب شده است که اقتصاد ما گرفتار بیماری مزمن باشد

وی تاکید کرد: در شرایطی که در تحریم هستیم باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد و باید از این تحریم‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم؛ کشور نیاز به حرکت جهادی و انقلابی دارد و هر کجا که نیرو‌های جهادی و انقلابی در صحنه حضور دارند کاری می‌کنند کارستان.

امام جمعه قم با اشاره به دستاورد‌های هسته ای، موشکی، فناوری نانو، تامین نیاز‌های پزشکی و... گفت: شعار ما می‌توانیم قابل تحقق است به شرط اینکه بخواهیم آن را عملی کنیم؛ اگر حرکت جهادی داشته باشیم در عرصه اقتصادی نیز مانند دیگر عرصه‌ها بدرخشیم.

وی با بیان اینکه دلالی از مهمترین مشکلات کشور است افزود: دلال‌ها با یک تلفن قیمت اجناس را بالا می‌برند و جنس با چند برابر قیمت به دست مصرف کننده می‌رسد؛ باید با نظارت دقیق جلوی احتکار گرفته شده و قوه قضاییه و دولت باید جدی به میدان بیایند.

امام جمعه قم تصریح کرد: مردم می‌گویند گویی همه چیز رها شده است و ما نمی‌خواهیم که چنین جملاتی را از مردم بشنویم؛ ما یا باید تسلیم شده و عقب نشینی کنیم و یا مقاومت و رهبری فرمودند که اراده ملت ایران پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/ش

خطبه‌های نماز جمعه قم در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار