انتقال مادر تازه زایمان کرده رامسری با بالگرد اورژانس به ساری

سخنگوی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انتقال مادر تازه زایمان کرده رامسری با بالگرد اورژانس ۱۱۵ به ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،زکریا اشکپور سخنگوی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انتقال مادر انتقال مادر تازه زایمان کرده رامسری با بالگرد اورژانس به ساری خبر داد و گفت: این مادر پس از زایمان سزارین دچار افت تنفسی شد و نیاز بود فورا به بیمارستانی تخصصی منتقل شود.

وی افزود: بالگرد اورژانس مستقر در آمل بلافاصله به سمت رامسر حرکت و پس از تحویل بیمار، به سمت ساری پرواز کرد تا این مادر را در کمترین زمان به بیمارستانی تخصصی منتقل کند.
 
آمبولانس هوایی نوعی وسیله نقلیه بخش اورژانس است که برای کمک‌های پزشکی فوری در شرایطی که آمبولانس بعلت نداشتن سرعت کافی یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به به کمک بیمار بشتابد، از آن استفاده می‌شود.
 
گروه کمکی آمبولانس هوایی، مجهز به وسایلی هستند که می‌توانند معالجه بیمار و فرد مجروح را تا رسیدن به بیمارستان به عهده بگیرند. این وسایل شامل دارو، دستگاه نوار قلب، دستگاه تنفس مصنوعی و برانکارد هستند.
 
اغلب از آمبولانس هوایی جهت دسترسی به نقاط دور افتاده، سخت‌گذر یا دارای اهمیت زمانی استفاده می‌شود.
 
هم اکنون در ایران تعداد محدودی بالگرد امدادی توسط هلال احمر و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در حال امدادرسانی هستند . بالگرد‌های هلال احمر بیشتر خدمات امداد و نجات و جستجو در مناطق شخت گذر را انجام داده و بالگرد‌های اورژانس با داشتن نیروی تخصصی فوریت‌های پزشکی و تجهیزات پزشکی لازم، خدمات پیش بیمارستانی به بیماران و مصدومین را ارائه می‌کنند. 


انتهای پیام/آ




نجات جان مادرباردار رامسری

برچسب ها: اورژآنس ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار