ریاض مالکی انتقال سفارت آمریکا به قدس را اعلام جنگ به فلسطین توصیف کرد

وزیر خارجه فلسطین در سخنانی اقدام غیرقانونی آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را اعلام جنگ به فلسطین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ریاض مالکی، وزیر امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، در سخنرانی خود در موسسه چتم هاوس انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را اعلام جنگ به فلسطین توصیف کرد.

او گفت: تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای افزایش حمایت از مسئله فلسطین تقویت خواهیم کرد به ویژه که دولت ترامپ تلاش می‌کند طرح صلح خود برای خاورمیانه را اعلام کند. میزان محکومیت فلسطینی‌ها در دادگاه‌های اسرائیل به حدود صد درصد رسیده است و میزان محکوم شدن اسرائیلی‌هایی که مرتکب جنایت علیه فلسطینی‌ها می‌شوند، تقریبا صفر است.

وزیر خارجه فلسطین افزود: اگر اعلام انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، اعلام جنگ نبود، پس چه بود؟ نتانیاهو دیدار با ما را در هیچ جایی از جهان نخواهد پذیرفت، زیرا رسوا خواهد شد که شریک واقعی صلح نیست. دادگاه بین‌المللی کیفری پرونده مقدماتی دارد و در حال بررسی این موضوع است که آیا شواهد کافی برای اثبات اینکه اسرائیل مرتکب جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شده است، وجود دارد؟ اسرائیل نیروی اشغالگری است که قوانین بین‌المللی و معاهده ژنو و نیز دیگر معاهدات بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

مالکی در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: حماس بخش جدایی‌ناپذیر از فلسطین است و از حمایت بخشی از ملت ما برخوردار است و اعضای آن در شورای قانون‌گذاری انتخاب شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار