رشد ۵۰ درصدی میانگین بارش‌ها در استان کرمانشاه

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میانگین بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۷۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۵۰ درصدی میانگین بارش‌ها در استان کرمانشاهبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه   گفت: میانگین بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر ۹۷ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۸) به ۷۳۳.۴ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد : بیشترین بارش امسال از پاوه به مقدار یک هزار و ۴۵۹ میلی متر گزارش شده که نسبت به سال قبل ۶۶ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۰۲ درصد با افزایش مواجه بوده است

معاون هواشناسی استان در خصوص بارش‌های شهر کرمانشاه نیز گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا امروز ۶۰۸ میلی متر باران در مرکز استان باریده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۱۶ میلی متر بود ۶۴ درصد و نسبت به دونره بلند مدت نیز ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی یادآوری کرد: بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل متعلق به گیلانغرب با ۸۹ درصد و کمترین افزایش نیز متعلق به شهر کوزران با ۱۰ درصد بوده است.


 انتهای پیام/ز

 


میانگین بارش باران به ۷۳۳.۴ میلی متر رسید

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار