استاندار سمنان:

توجه به خسارت‌های سیل در استان سمنان به خصوص کالپوش برای مدیران امری ضروری است/ضرورت توسعه کشت گلخانه ای

توجه به خسارت‌های سیل در استان سمنان به خصوص کالپوش برای مدیران امری ضروری است/ضرورت توسعه کشت گلخانه ایاستاندار سمنان گفت: باید با توجه به اقلیم گرم و خشک استان سمنان کشت گلخانه‌ای در این استان توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دومین جلسه‌ی شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه نیاز است تا فرمانداران با شناخت ظرفیت‌ها و شاخص‌های شهرستانی این ظرفیت‌ها را به استان معرفی کنند گفت: امسال تخصیص بودجه بر اساس شاخص‌های شهرستانی انجام خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته ۵۰۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان بوده که ۳۶۰ میلیار آن جذب شده است، اما این رقم در مقابل ظرفیت استان کم است و باید از ظرفیت قانون این بودجه‌ها بیشار استفاده و تلاش برای تخصیص آن‌ها انجام شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه توجه به خسارت‌های سیل در استان به خصوص کالپوش برای مدیران امری ضروری است افزود: فرمانداران باید اعتبارات شهرستانی را برای این مناطق تخصیص داده و کار ساخت و ساز مجدد به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه باید با توجه به اقلیم گرم و خشک استان سمنان کشت گلخانه‌ای در این استان توسعه یابد افزود: باید در مسیر این توسعه از روش‌ها و تکنولوژی‌های مدرن بهره گیری شود.

آشناگر ادامه داد: امسال باید اولویت در بخش کشاورزی آبخیزداری و آبخوان داری باشد و این مهم با توجه به کم آبی استان می‌تواند عملی پدافندی و پر منفعت باشد.

وی با بیان اینکه باید متناسب با کشت گلخانه‌ها آموزش‌ها نیز افزایش یابد تصریح کرد: ارائه الگوی کشت صحیح در استان در مقطع کنونی امری ضروری است.

انتهای پیام / گ

دومین جلسه‌ی شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی استان سمنان برگزار شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار