بوریس جانسون در یک قدمی برای جایگزینی ترزا می

بر اساس یک نظرسنجی اعضای حزب محافظه کار انگلیس برای جایگزینی بوریس جانسون به جای ترزا می به عنوان نخست‌وزیر ابراز تمایل کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، بر اساس یک نظرسنجی اعضای حزب محافظه کار انگلیس برای جایگزینی بوریس جانسون به جای ترزا می ابراز تمایل کردند.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه بین المللی «یوگاو» (YouGov)، که روز جمعه در روزنامه «تایمز» منتشر شد، «بوریس جانسون»، از جمله چهره‌های سرشناس طرفدار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، فرد مورد علاقه اعضای حزب محافظه کار این کشور برای تصدی پست نخست وزیری انگلیس و جایگزین شدن وی به جای ترزا می ‌است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد شهردار سابق لندن و وزیر مستعفی امور خارجه انگلیس، نامزد مورد نظر ۳۹ درصد افرادی است که مورد سئوال قرار گرفته اند.

وی به طور چشمگیری نسبت به «دومینیک راب»، وزیر پیشین برگزیت پیشتاز است که در این نظرسنجی تنها ۱۳ درصد را کسب کرده است.

سایر کاندیدا‌های مورد پرسش قرار گرفته توسط موسسه «یوگاو»، کمتر از ۱۰ درصد در این نظرسنجی را به دست آورده اند.

شخصیت‌های دیگر، مانند «روری استوارت» وزیر توسعه بین المللی انگلیس، «استر مکوئی» وزیر سابق امور کار و بازنشستگی، نیز نامزدی خود را اعلام کرده اند.

«آندرا لیدسوم» وزیر روابط پارلمانی انگلیس نیز گفته است درباره حضورش در این انتخابات فکر می‌کند. در میان سایر نامزد‌های احتمالی، «مایکل گوو» وزیر محیط زیست، «ساجد جاوید» وزیر کشور و «جرمی هانت» وزیر امور خارجه نیز وجود دارند.

چنانچه یک دوئل بین «جانسون-راب» به وقوع بپیوندد، وزیر پیشین امور خارجه انگلیس با ۵۹ درصد آرا در مقابل ۴۱ درصد، پیروز این نبرد تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار