حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف چهار صفر ارزش پول ملی را بیشتر نمی‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: نمیتوان با حذف ۴ صفر از پول ملی ارزش پول کشور را ارتقا داد، چراکه تحقق آن نیازمند اقداماتی است.

حذف چهار صفر ارزش پول ملی را بیشتر نمی‌کندسید حسین حسینی شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: این لایحه توسط بانک مرکزی به دولت ارائه شده و اکنون در حال بررسی است.

وی افزود: زمانی که تورم به اوج خود می‌رسد دولت اقدام به حذف صفر‌های پول ملی می‌کند چرا که این امر باعث صرفه جویی در چاپ پول و تاثیر روانی مثبت در جامعه می‌شود.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: زمانی که جامعه دستخوش تلاطم اقتصادی باشد، ممکن است در مدت زمان کوتاه با حذف چهار صفر از پول ملی فضای روانی جامعه به ثبات برسد، اما اگر در کنار این اقدام زیرساخت‌های دیگری برای کاهش تورم اقتصادی صورت نگیرد این امر اثرات معکوس خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: دولتمردان و بانک مرکزی باید با انجام کار کارشناسی و بررسی لازم به این اطمینان برسند که با کاهش صفر‌های پول ملی تورم مضاعف به وجود نخواهد آمد.

وی با تاکید بر این که صرفاً حذف چند صفر از پول ملی باعث افزایش ارزش آن نخواهد شد بیان کرد: چنین اقدامی تنها بار روانی مثبت برای جامعه خواهد داشت، اما نمی‌توان تصور کرد که تنها با حذف ۴ صفر از پول ملی می‌توان ارزش پول کشور را ارتقا داد بلکه باید برای تحقق این امر اقداماتی صورت بگیرد تا ارزش پول کشور نسبت به ارز‌های رایج دنیا رشد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقتصاد را درست کنید .. باید صفر کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
همین حالاشم ملت به هزار تومن میگن یه تومن پس کسی نمیتونه بهانه بیاره
United Arab Emirates
سید حسین کاظم پور
۱۳:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
تنها راه ارزش بخشیدن به پول ملی کاهش تقاضا به ارز است
و تنها راه راه کاهش تقاضا به ارز ایجاد تولید رقابت پذیر ،دانش بنیان و صادرات محور
و تنها راه ایجاد تولید دانش بنیان و صادرات محور ، خذف بروکراسی اداری و آنلاین کردن تمام مجوزها ، بدون نیاز حضوری برای اخذ مجوز و دادن مجوز به هر فرد متقاضی ایجاد تولید با کمترین هزینه و دادن تمام امکانات در اسرع وقت و بکارگیری نخبگان در امر تولید است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط صورت مسئله رو پاک می کند وخرج اضافه برای چاپ پول جدید واقعا که چه انسان های باهوشی هستند اقتصاد رو درست کنید به جای این کارا خودش کار این چهاتا صفرو میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
این قدر صفر گرفتیم در اقتصاد گه هرچه از انها کم شود باز هم قبول نمی شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مطمئن باشید اگر چهار صفر حذف شود مردم با یک اقتصاد روانپریش تورمی بسیار بالا مواجه خواهند شد .
بعنوان مثال نان بربری که به 10000 ریال می خرند را با 100000 ریال خواهند خرید . یعنی 10 تومان . توجیه پذیر است ؟
آخرین اخبار