نتایج تحقیقات «بیمارستان کودکان کلمبوس» نشان داد؛

افزایش آمار خودکشی در میان دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله آمریکایی

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد آمار خودکشی در میان دختران نوجوان آمریکایی بیش از پسران در حال افزایش است.

افزایش آمار خودکشی در میان دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج یک پژوهش جدید که از سوی «بیمارستان کودکان کلمبوس» در اوهایو آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد آمار خودکشی در میان دختران نوجوان بین ۱۰ تا ۱۴ ساله در مقایسه با پسران با افزایش بیشتری همراه بوده است.

بر اساس این پژوهش، با وجود اینکه پسران همچنان بیش از دختران دست به خودکشی می‌زنند، این آمار در میان دختران هم با افزایش همراه بوده است. در واقع خودکشی دومین عامل اصلی مرگ در میان جوانان بین ۱۰ تا ۱۹ ساله است و این آمار بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ با ۳۳ درصد افزایش همراه بوده است.

در این پژوهش آمده است کمتر شدن شکاف میان دختران و پسران از نظر خودکشی نشان می‌دهد که در تحقیقات آتی باید مسئله جنسیت و خطرات و عوامل مرتبط با خودکشی جوانان در هر جنسیتی را بررسی کرد.

در این پژوهش داده‌های کلی مربوط به خودکشی در میان جوانان بین ۱۰ تا ۱۹ ساله بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار گرفت. سطح خودکشی در دهه ۱۹۹۰ با کاهش همراه بود؛ اما پس از آن روندی افزایشی را آغاز کرد و سطح خودکشی برای دختران با سرعت بیشتری در مقایسه با پسران افزایش یافت.

محققان بر این باورند که باید تحقیقات بیشتری برای یافتن علل اصلی خودکشی انجام داد تا بتوان با این اقدامات مقابله کرد. جولی سرل، یک روانشناس در دانشگاه کنتاکی و رئیس سابق انجمن آمریکایی «خودکشی شناسی» اعلام کرد: آیا شبکه‌های اجتماعی در این مسئله تأثیرگذار هستند؟ یا نمایش‌های خاص سرگرم کننده؟ برای خودکشی فقط یک علت وجود ندارد. اما بررسی اینکه هر کدام از این موارد تا چه حد زمینه را برای خودکشی نوجوانان باز می‌کند هم دشوار است. باید بتوانید از فرزندانتان این پرسش را بکنید که «آیا تو ناامید هستی؟» و «آیا به خودکشی فکر می‌کنی؟»

وی در ادامه افزود بهتر است والدین از همان ابتدا با کودکان خود درباره این مسائل و خطرات و عواقب ناشی از آن صحبت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار