کلاهبرداران کارت های بازرگانی در کمین اند/ مردم مراقب سودجویان باشند

معاون دادستان مرکز استان گلستان گفت: فرار مالیاتی با استفاده از کارت بازرگانی دیگران تا سوء استفاده از افراد ، در هیئت مدیره شرکت ها از شیوه های کلاهبرداران برای فرار از مجازات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رضا آدینه معاون دادستان مرکز استان گلستان استفاده از کارت بازرگانی افراد را یکی از روش‌های سودجویان برای فرار از مجازات عنوان کرد و گفت: در این روش سودجویان با استفاده از کارت بازرگانی دیگران، صادرات و واردات کالا انجام می‌دهند و به این ترتیب از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران در حالی پس از مقادیر زیاد صادرات و واردات کالا متواری می‌شوند که مالیات را کسی که کارت بازرگانی به نام اوست باید بپردازد.

وی با بیان این که همه عواقب قانونی و تجاری کارت‌های بازرگانی بر عهده صاحبان این کارت هاست گفت: افراد از در اختیار قرار دادن کارت‌های بازرگانی خود به دیگران خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

معاون دادستان مرکز استان در ادامه به یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداران برای فرار از مجازات هم اشاره کرد و گفت: در این روش کلاهبرداران، جوانان تحصیلکرده را با وعده حقوق و مزایای عالی به عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های تجاری تشویق می‌کنند در حالی که خود این سودجویان، سهامدار می‌مانند و عضو هیئت مدیره شرکت نمی‌شوند.

آدینه افزود: کلاهبرداران پس از رسیدن به اهداف خود فرار می‌کنند و همه بدهی‌ها و عواقب قانونی شرکت بر عهده هیئت مدیره از همه جا بی خبر خواهد بود.

وی با تاکید بر این که بی خبری از موضوع کلاهبرداری و یا سو استفاده مسئولیت را از افراد سلب نمی‌کند توصیه کرد: افراد پیش از اقدامات این چنینی درباره عواقب قانونی آن پرس و جو کنند تا گرفتار نشوند.

انتهای پیام/م
 
 

کلاهبرداران کارت های بازرگانی در کمین افراد از همه جا بی خبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.