قبادیان مطرح کرد؛

راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه برای اعلام نیاز وزارت صنعت به پایان نامه‌ دانشجویان

معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه آموزش‌ها باید به طور مهارت محور برای نیاز بازار کار طراحی و تبیین شود.

آموزش‌های دانشگاهی تقاضا محور نیست/ راه‌اندازی سامانه‌ای برای اعلام نیاز وزارت صنعت به پایان نامه‌های دانشجویانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، برات قبادیان معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره مشکلات مهارتی فارغ التحصیلان اظهار کرد: کشوری با مساحت و جمعیت بالا داریم که برای توسعه آن نیازمند تربیت نیروی کارآمد در آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر بخش‌ها هستیم و افراد باید در مهارت‌های عمومی و تخصصی قابلیت‌های لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد تا فارغ التحصیلان آموزش‌های تکمیلی نیاز نداشته باشند و بتوانند وارد بازار کار شوند، اما متاسفانه برنامه‌ریزی درستی برای آموزش‌های مهارتی نداشتیم تا ببینیم در هر سال به چه تعداد کاردان و کارشناس نیاز داریم.

معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی ما کلی گویی در برابر نیاز‌های جامعه است، اظهار کرد: باید آموزش‌ها تقاضامحور باشد و بدانیم در هر سال چه تعداد نیرو باید وارد دانشگاه‌ها شود.

۱۰ درصد پایان نامه‌ها باید بر اساس نیاز  وزارت صنعت باشد

قبادیان بیان کرد: در وزارت صنعت تلاش می‌کنیم تا به آمار جامعی در حوزه نیاز به بازار کار دست یابیم، اما به تنهایی کاری از پیش نمی‌بریم و باید همه نهاد‌ها وارد عمل شوند؛ اکنون میزان ماندگاری دانشجو در دوره دکتری و کارشناسی چهار سال و در دوره کاردانی و ارشد ۲ سال است که باید بدانیم این تعداد دانشجو در هر سال وارد چه حوزه‌هایی از بازار کار می‌شوند، همچنین می‌توانیم با نگاه حداقلی ۱۰ درصد پایان نامه‌ها را بر اساس نیاز در وزارت صنعت دنبال کنیم.

معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در وزارت صنعت سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که در آن فهرست نیاز‌ها این وزارتخانه را به تدریج تکمیل می‌کنیم و ایده‌آل ما این است که از میان پایان نامه‌های دانشجویان بخشی با توجه به این نیاز‌ها باشد تا بتوانیم از آن‌ها استفاده عملیاتی داشته باشیم تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه را هم توسعه دهیم البته باید وزارت علوم هم به طور تقاضا محور تربیت دانشجو داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار