رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) عنوان کرد؛

اسلام نسبت به رسیدگی و کمک به فقرا تأکید کرده است

آیت‌الله مصباح یزدی گفت:اسلام نسبت به رسیدگی و کمک به فقرا تأکید کرده است و دولت اسلامی موظف است نیاز محرومان را برطرف کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق که شامگاه جمعه در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شدگفت: مادر در رشد و تربیت فرزند وظیفه مهمی را بر عهده دارد، با توجه به تأثیر بیشتر مادر در تربیت فرزند رابطه عاطفی خاصی شکل می‌گیرد.

وی افزود: اگر جامعه‌ای بخواهد از برکات زندگی اجتماعی استفاده کند هر مقدار رابطه عاطفی انسانی تقویت شود آن جامعه مفیدتر است دیرتر از هم می‌پاشد و موفق‌تر عمل می‌کند.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) عنوان کرد: جامعه‌ای ارزش دارد که زمینه برای رشد نهایی انسان داشته باشد و هدف اصلی آن تعالی انسان باشد، در اسلام تشکیل جامعه معقول مهم است و در آن جامعه افراد باید به یکدیگر کمک کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اسلام در مسائل اجتماعی بر دو اصل عدل و احسان استوار است ادامه داد: اسلام نسبت به رسیدگی و کمک به فقرا تأکید کرده است و دولت اسلامی موظف است نیاز محرومان را برطرف کند.

استاد حوزه علمیه یادآورشد: کمال انسانی در اطاعت از خدا است و سبب قرب الهی می‌شود، اینکه انسانی به کسی کمک کرده و توقع تشکر نداشته باشد سبب رضایت الهی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اسلام در مسائل اجتماعی بر ۲ اصل عدل و احسان استوار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.