صدقه روزانه خود را آبرومندانه به فقیران و نیازمندان بدهیم

حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت:صدقه روزانه خود را نگه‌داشته و آن را آبرومندانه به فقیران و نیازمندان بدهیم، امام (ع) تأکید کرد که برای کمک کردن ارحام در اولویت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در برنامه سحرگهان حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به جایگاه کمک به نیازمندان گفت:در روایات احادیث زیادی درباره اهمیت انفاق و صدقه آمده است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: یک درهم در راه خدا انفاق شود چندین برابر شده و خدا جبران می‌کند و خدا از آن با خبر می‌شود و در دستگاه پروردگار گم نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: خداوند از اعمال ما آگاه است و اگر صدقه بدهیم و به نیازمندان کمک کنیم و یا اقدامی نکنیم خدا متوجه است.

وی با تأکید بر اینکه هر کسی وظیفه دارد در حد توان خود به نیازمندان کمک کند عنوان کرد: برخی وضع مالی بسیار خوبی دارند، ولی هنگام کمک به فقیران بسیار اندک کمک می‌کنند، در انفاق به فقرا باید ابتدا خویشاوندان و نزدیکان مدنظر باشند.

حسینی قمی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) گفت: هنگامی‌که صدقه می‌دهید از آن شخص بخواهید برای شما دعا کند و دستی که با آن صدقه دادید را ببوسید، چون پیش از آن‌که به دست نیازمند برسد به دست خدا رسیده است.

استاد حوزه علمیه  تصریح کرد: همان‌گونه که نماز صبح برای انسان واجب است نفقه پدر و مادر و اولاد برای انسان واجب است، خداوند در آیه‌ای از سوره بقره تأکید کرده است که در وصیت و نفقه، والدین و نزدیکان اولویت‌دارند.

حسینی قمی اشاره کرد: صدقه روزانه خود را نگه‌داشته و آن را آبرومندانه به فقیران و نیازمندان بدهیم، امام (ع) تأکید کرد که برای کمک کردن ارحام در اولویت هستند.

وی با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمؤمنین (ع)یادآورشد: انسان‌های بخیل در دنیا همانند گدا‌ها زندگی می‌کنند و حاضر نیستند خرج کرده و به کسی بدهند و در قیامت نیز چیزی ندارد.

انتهای پیام/ح

هر کسی وظیفه دارد در حد توان خود به نیازمندان کمک کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.