فرماندار مرند:

توسعه شهر مستلزم نگرش سیستمی است

فرماندار شهرستان ویژه مرند توسعه شهر را در گرو داشتن نگرش سیستمی دانست و گفت: باید بجای نگرش بخشی و منظری برای توسعه شهر، نگرش اجتماعی داشته باشیم.

توسعه شهر مستلزم نگرش سیستمی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،داود گرشاسبی فرماندار شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه، تغییر نگرش لازم است،گفت: در کل دنیا مفهومی به نام سیستم وجود دارد که روش مدیریت برای کارآمدی با دقت بالاتر است و سیستم هر کشوری موثرتر باشد، آن کشور توسعه یافته‌تر است.

وی افزود: ما باید به موضوع تربیت نیز نگرش سیستمی داشته باشیم، زیرا که این نوع نگرش می‌تواند نسل را سامان داده و تربیت کند.

فرماندار مرند تاکید کرد: مدیران مدارس نیز باید نگرش جامع را به نسل کنونی و دانش آموزان انتقال داده و منافع جمعی و کلان را مورد توجه قرار دهند.

گرشاسبی ابراز داشت: تربیت در مدارس باید به نحوی باشد که دانش آموزان، اهل محاسبه بوده و نگاه اقتصادی و جامع به موضوعات داشته باشند.

وی به ضرورت توجه به مدیریت افقی اشاره کرد و افزود: با مدیریت افقی شکوفایی خلاقیت ها، انسان‌ها را به سمت هم افزایی سوق داده و موجب توسعه می‌شود.

گرشاسبی تولید فکر و اندیشه در مرند را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اجرای اندیشه ها، حلقه مفقوده در شهر است که تربیت درست و باهم بودن نخبگان فکری و ابزاری می‌تواند این نقص را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: مدیران ما باید بجای تصمیم سازی و تصمیم گیری، هماهنگ کننده باشند و آن تنها با تربیت نیروی انسانی مفید برای آینده و ایجاد ظرفیت آن میسر می‌شود.

گرشاسبی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل با علاقه، گفت: با توجه به اینکه دشمن با رفتار‌های مختلف، قصد گرفتن نسل از ما و ایجاد گسست در جامعه را دارد، باید نسلی را تربیت کنیم که خلاق و ایده پرداز باشد.

وی با تاکید بر عدم ورود مدیران به موضوع انتخابات اظهار داشت: مدیران مدارس به برگزاری پرشور انتخابات کمک کنند و در برابر دشمنی که به هیچ توافقی پایبند نیست متحد باشند.

امام جمعه مرند نیز گفت: مدیران مدارس کار تربیت و آموزش انسان‌هایی در تراز بندگی خداوند را بر عهده دارند و این مسوولیت خطیری است که باید مواظب کوچک‌ترین لغزش و غفلت در آن بود.

حجت الاسلام علی نعمت زاده افزود: تنظیم و ساماندهی مسائل تعلیم و تربیت نیز در اختیار مدیران مدارس است از این رو باید مراقب خدشه دار شدن حیثیت آن باشند.

وی ادامه داد: امروز اولین عامل تحول در جامعه، مسائل فرهنگی و تعلیم و تربیت است و مدیران در این خصوص باید بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام نعمت زاده کار اصلی آموزش و پرورش را تربیت انسان دانست و گفت: برای ساختن آینده‌ای بهتر و تربیت نیرو‌های مفید برای سپردن مسوولیت ها، انسان هر قدر به خدا نزدیک‌تر باشد مفیدتر خواهد بود.

امام جمعه مرند یادآوری کرد: اینکه دشمن در سال‌های گذشته نتوانسته به اهداف خود برسد بخاطر تلاش و زحمت مدیران ما در مسائل فرهنگی است.

مدیر آموزش و پرورش مرند نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه مسوولیت هر اتفاقی در داخل مدرسه با مدیر آن مجموعه است، مدیران باید از کوچک‌ترین غفلتی که موجب زیر سوال رفتن منطقه، استان و حتی کشور می‌شود خودداری کنند.

اباذر کاظمی با اشاره به رتبه ۴ ستاد اسکان فرهنگیان مرند در پذیرش مسافرین نوروزی در سطح استان گفت: دانش آموزان و فرهنگیان مرند بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به سیل زدگان خوزستانی کمک کردند.

وی گفت: امسال آموزش و پرورش شهرستان مرند برای پنجمین بار با ۵۲ مقام با اقتدار بر سکوی اول مسابقات قرآن، عترت و نماز آذربایجان شرقی ایستاد.

مدیر آموزش و پرورش مرند افزود: برگزاری فعالیت‌های تابستانی در مدارس و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نیز از دیگر برنامه‌های مهم ما در سال جاری است.

 انتهای پیام / ا 

اولین عامل تحول در جامعه، مسائل فرهنگی و تعلیم و تربیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار