در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا پایان هفته/ آزمون ورودی در تمام مقاطع تحصیلی ممنوع است

مدیر کل سازمان مدارس غیر دولتی گفت: بر اساس قانون برگزاری آزمون ورودی در مقاطع تحصیلی مدارس غیر دولتی ممنوع است.

آزمون ورودی مدارس غیر دولتی در تمام مقاط تحصیی ممنوع استمحمد محسن بیگی مدیر کل سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس غیر دولتی اظهار کرد: با توجه به قوانین در نظر گرفته شده برگزاری هرگونه آزمون ورودی برای پایه‌های تحصیلی مختلف به مدارس غیر دولتی به‌صورت کامل ممنوع است.

وی ادامه داد: البته برخی از مدارس برای ورود دانش‌آموز مصاحبه یا برنامه‌ای خاص برای گزینش در نظر می‌گیرند که این اقدام از نظر قانونی مشکلی ندارد.

محسن بیگی تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه اول و ابتدایی برای ورود به مدرسه باید گواهی سنجش بدو ورود به مدرسه را داشته باشند و در غیر این صورت ثبت نام آن‌ها امکان پذیر نیست اما برای سایر مقاطع تحصیلی قواعد این چنینی وجود ندارد.

استقرار ناظران مقیم در مناطق یک تا ۶ 

وی درباره زمان اعلام شهریه مدارس غیردولتی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده میزان شهریه مدارس تا پایان هفته اعلام خواهد شد.

مدیر کل سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خانواده‌ها چگونه می‌توانند موارد تخلف مدارس حین ثبت نام را اعلام کنند گفت: در تهران و در مناطق یک تا ۶ روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ناظران مقیم پاسخگوی خانواده‌ها و بررسی موارد شکایت آن‌ها هستند.

وی درباره اقدام یکی از مدارس غیر دولتی برای اعزام دانش‌آموزان دوره ابتدایی به استرالیا اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق قوانین به اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های خارج از کشور تخلف محسوب می‌شود بر همین اساس این اقدام مدرسه هم در شورای نظارت شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته و با مدیر و مؤسس که چنین تخلفی را مرتکب شده‌اند، برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار