مبارزه با بیماری‌ها و آفات در بیش از ۳۱ هزار هکتار از مزارع گندم مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با بیماری‌ها و آفات در ۳۱ هزار و ۷۷۲ هکتار از مزارع گندم استان خبر داد.

عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه برای مقابله با بیماری‌ها و آفات گندم از آغاز کشت تاکنون، مبارزه شیمیایی در ۳۱ هزار و ۷۷۲ هکتار از مزارع گندم استان مازندران انجام شد گفت: مبارزه با بیماری‌های گندم در ۲۸ هزار و ۷۳۲ هکتار از مزارع استان انجام شد.

وی افزود: مبارزه با زنگ زرد در هفت هزار و ۷۰۰ هکتار، زنگ قهوه‌ای در ۱۴۳ هکتار، سپتیوریوز برگی در سه هزار و ۷۱ هکتار، سفیدک سطحی در سه هزار و ۸۴۳ هکتار، لکه خرمایی در یک هزار و ۷۱۹ هکتار، فوزاریوم خوشه در ۱۱ هزار و ۸۲۲ هکتار و لکه برگی‌ها توام در ۴۳۴ هکتار با استفاده از سموم تیلت، فولیکور، فالکن، رکس دو و آرتئا صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مبارزه با آفات در سه هزار و ۴۱ هکتار از مزارع گندم استان، افزود: مبارزه با حلزون در دو هزار و ۳۳۱ هکتار و سوسک لما در ۷۰۰ هکتار و سوسک سیاه زابروس در ۱۰ هکتار از مزارع گندم استان با مصرف سموم دیازینون گرانول، دیازینون، سومیتیون و متالدهاید انجام شد.

انتهای پیام/ م

مبارزه شیمیایی با بیماری‌ها و آفات مزارع گندم مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار