مدیرعامل مخابرات استان سمنان:

۹۹ درصد پوشش جمعیت روستایی استان سمنان امکان ارتباط تلفن ثابت دارند

دارایی گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۲۳ درصد بوده و در این حوزه دارای رتبه‌ی دوم در کشور هستیم.

۹۹ درصد پوشش جمعیت روستایی استان سمنان امکان ارتباط تلفن ثابت دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دارایی مدیرعامل مخابرات استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود ۹۰۰ هزار سیم کارت فعال و غیرفعال در استان گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۲۳ درصد بوده و در این حوزه دارای رتبه‌ی دوم در کشور هستیم.

وی افزود: در حوزه اینترنت باند پهن حدود ۱۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان یعنی ۶۷ درصد دارای خدمات باند پهن هستند.

دارایی مدیر مخابرات منطقه سمنان در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با اشاره به ضریب نفوذ ۴۸ و نیم درصدی تلفن ثابت در استان گفت: در حوزه تلفن ثابت خوشبختانه واگذاری‌ها در استان به روز بوده و ۹۹ درصد پوشش جمعیت روستا‌های استان از امکان ارتباط برخوردارند و ۹۸ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نیز تلفن در منزل دارند.

ضریب نفوذ ۱۲۳ درصدی تلفن همراه در استان سمنان

وی با اشاره به ضریب نفوذ ۱۲۳ درصدی تلفن همراه در استان تصریح کرد: در حوزه ضریب نفوذ تلفن همراه استان سمنان در کشور رتبه دوم را داشته و ۹۲ درصد پوشش روستایی استان از تلفن همراه بهره مندند و ۸۷ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان نیز تحت پوشش تلفن همراه هستند.

مدیر مخابرات استان سمنان با اشاره به خدمات حوزه باند پهن در استان اظهار داشت: ۶۷ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به سرویس اینترنت باند پهن مجهز شده که در این حوزه دارای ضریب نفوذ خانوار ADSL ۵۰ درصد و رتبه دوم در کشور هستیم.

دارایی با اشاره به هوشمند شدن شهر‌ها و ضرورت ایجاد بستر فیبر نوری تصریح کرد: شرکت مخابرات پروژه تانوما را  آغاز کرده که استان سمنان در توسعه این پروژه تاکنون ۳۷ هزار ظرفیت سازی انجام داده و ۲۵۰۰ واگذاری نیز انجام داده که در این حوزه دارای رتبه اول در کشور هستیم.

 انتهای پیام / گ 

نشست خبری مدیرعامل مخابرات استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار