در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعتراض جامعه هتلداران کشور به افزایش نفوذ دولت در روند انتخابات استانی

مدیرعامل جامعه هتلداران کشور، نفوذ دولت در روند انتخابات استانی هتلداران را دلیل بروز اختلاف نظر در میان برخی اعضا دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های اخیر و در پی اعتراض جامعه هتلداری کشور به نحوه برگزاری انتخابات جامعه هتلداران استان کرمان، شاهد انتشار خبر انتقاد رئیس جامعه هتلداران استان گیلان به بیانیه اعتراضی رئیس جامعه هتبلداران کشور بودیم.

ما در این گزارش به سراغ جمشید حمزه‌زاده مدیرعامل جامعه هتلداران کشور رفتیم تا بیش از پیش از دلایل ایجاد اختلاف‌نظر‌های اخیر میان اعضای این مجمع مطلع شویم و از وی بپرسیم که این اختلاف نظر‌ها چه تأثیری روی توسعه صنعت گردشگری کشور می‌گذارند؟

جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اختلاف نظر‌های جزئی در میان اعضای جامعه هتلداران کشور را باعث شفاف شدن موضوع دانست و گفت: شاید به ظاهر در بعضی مواقع اختلاف نظر‌های جزئی در میان اعضای جامعه هتلداران کشور دیده شود، اما خروجی این امر مطمئناً به نفع صنعت هتلداری و گردشگری کشور است. همه به دنبال تقویت بخش خصوصی و تشکل‌های گردشگری هستیم؛ لذا تا اختلاف نظر‌های جزئی پیش نیاید مطمئنا به خروجی مورد نظر که خواست همه است، نمی‌رسیم.

وی افزود: در خصوص مشکلی که در جامعه هتلداران استان کرمان نیز پیش آمد، باید بگویم جامعه هتلداران کشور در حقیقت نماینده جوامع هتلداران استان‌هاست. در حقیقت ما ۳۱ استان و مناطق آزاد را داریم که رؤسای آن‌ها جامعه هتلداری کشور را تشکیل می‌دهند. بنابراین جامعه هتلداران ایران جدا از جوامع استان‌ها نیستند و اعضای هیأت مدیره آن، رؤسای جوامع استانی هستند. پس در حقیقت جوامع استانی و جامعه هتلداران ایران موظف به دفاع از منافع هتلداران هستند و چنانکه جامعه کشوری ببیند که در یکی از استان‌ها جوامع استانی به هر دلیلی در معرض نفوذ عوامل مختلف قرار می‌گیرند و مشکلی برایشان پیش می‌آید، موظف به دفاع از آن‌هاست. در خصوص کرمان هم ما در راستای حمایت از منافع استان‌ها گام برمی‌داریم و به دنبال دخالت در کار جامعه استانی نیستیم، زیرا از روز اول شکل‌گیری جامعه هتلداری کشور بنای ما بر این بود که به هیچ وجه در انتخابات استان‌ها دخالت نمی‌کنیم. البته در جامعه هتلداران کرمان با مشکلی مواجه شدیم که آن باعث ایجاد ابهامات شد.

رئیس جامعه هتلداران کشور اظهار کرد: بعد از انتخابات جامعه هتلداران کرمان گزارش‌هایی از برخی پیشکسوتان استان کرمان به دست ما رسید که براساس آن گویا اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در انتخابات جامعه هتلداران بیش از اندازه نفوذ کرده است. بنابراین فرآیندی که برای انتخابات تعریف شده، رعایت نشده است. ما به عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعتراض داشتیم و معتقد بودیم که حالت شکلی قضیه رعایت نشده است؛ بنابراین به افرادی که رأی آورده‌اند یا رأی نیاورده‌اند اعتراضی نداشتیم.

حمزه‌زاده ادامه داد: به نظر ما نفوذ دولت در روند انتخابات استانی بیشتر بوده است و روند انتخابات جامعه هتلداران استان کرمان، دولتی شده است و فرایند تعریف شده برای تشکیل یک تشکل جدید رعایت نشده است. بلافاصله یک نامه اعتراضی خطاب به علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی تدوین و ارسال شد و هم‌اکنون موضوع در دست بررسی است و مقرر شده است که در همین هفته اسناد و مدارک موجود با حضور معاون گردشگری کشور و ما بررسی مجدد شوند تا متوجه شویم فرآیند انتخابات تشکل استانی رعایت شده یا نه.


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری ، هتلداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار