ترامپ خواستار تحقیق درباره روابط مالی جو بایدن با چین شد

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز خواستار آغاز تحقیقات در خصوص روابط مالی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با چین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز خواستار بررسی روابط مالی ادعایی او بین جوزف بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ با دولت چین شد.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا بررسی روابط مالی بایدن و چین ضرورت دارد، مدعی شد: «صد در صد. آن یک رسوایی است. چین یک رقیب جزئی برای ما نیست. یک رقیب بزرگ است. آن‌ها می‌خواهند جهان را به دست بگیرند.»

سال ۲۰۱۸، پیتر شوایزر، در کتاب «امپراتوری‌های مخفی: چگونه طبقه سیاسی فساد خود را پنهان می‌کند و خانواده و دوستانش را ثروتمند می‌کند» مدعی شد هانتر بایدن، پسر جو بایدن از طریق بانک دولتی میلیون‌ها دلار به جیب زده است. او در بخشی از کتابش آورده بود: «معاون رئیس جمهور اوباما در خصوص مسائل بسیار حساسی از جمله دریای چین جنوبی، تجارت، انتقال فناوری و... با چینی‌ها مذاکره کرده است. مدت کوتاهی پس از بازگشت او به آمریکا، شرکت هانتر بایدن مبلغ یک میلیارد دلار از بانک دولتی چین دریافت کرد.»

در آن زمان بایدن، ادعا‌های نویسنده کتاب را رد کرد و آن را داستان پردازی سیاسی دانست.

ترامپ در حالی چنین اظهارنظری کرده است که چند روز قبل با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتری خود به چین حمله کرد و نوشت: پکن پیروزی جو بایدن یا هر نامزد دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ و رئیس جمهور شدن آن‌ها را باید در خواب ببیند.

روابط تجاری چین و آمریکا پس از اعمال تعرفه‌های سنگین بر کالا‌های وارداتی چین تیره شده است. آخرین دور مذاکرات واشنگتن و پکن در ماه جاری پس از آنکه ترامپ بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی چین تعرفه بست، به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار