افزایش ۱۶ درصدی نجات یافتگان در عملیات‌های آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آمار کل نجات یافتگان در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶، ۱۶درصد افزایش یافته است.

محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ارتقاء کیفیت خدمات رسانی در سال جدید گفت: بهره برداری از دو ساختمان جدید، کلنگ زنی ۴ ایستگاه جدید و بکارگیری نیرو‌های جوان از برنامه‌های اصلی این سازمان در سال ۹۸ است که تا کنون ۱۰۰ نیروی جوان از سازمان‌های مختلف شهرداری وارد سازمان آتش نشانی شده اند و در آینده نزدیک با انجام آزمون ۲۰۰ جوان دیگر نیز جذب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اصفهان خواهند شد.


آموزش ۲۵ هزار نفر از رانندگان شهرداری

 
وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال جاری ۲۵ هزار نفر از تاکسی رانان و اتوبوسرانان شهرداری اصفهان آموزش‌های لازم داداه شود تا بتوانند به عنوان همیار آتش نشان نقش آفرینی کنند. آتش نشانان داوطلب نیز در بخش پذیرش مسافران و گشت‌های حاشیه زاینده رود بکارگیری شدند که آموزش‌های سطح ۱ تا ۳ به این افراد داده شد. این آموزش‌ها در سطوح وسیعی از قبیل ادارات، آموزش و پرورش و کلیه بخش‌هایی که به این آموزش‌ها نیاز داشته باشند داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: اقدامات سازمان آتش نشانی در دو بخش مطرح می‌شود. بخش نخست، تلاش آتش نشانی برای استانداردسازی و افزایش ایمنی و بخش دوم مدیریت و ورود به حوادث است.


بسیاری از تماس‌ها با آتش نشانی واقعی نیست


گلابی افزود: تنها ۱۳ درصد تماس‌هایی که با سازمان آتش‌نشانی می‌شود، منجر به عملیات امداد و نجات می‌شود و مابقی تماس‌ها بیشتر جنبه مزاحمت‌های تلفنی و یا شوخی دارد.


وی تصریح کرد: خدمات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تنها به شهر اصفهان خلاصه نمی‌شود و این خدمات رسانی شامل دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان و حتی م از استان‌های دیگر نیز می‌باشد که نمونه آن امداد رسانی در مناطق سیل زده استان‌های لرستان و خوزستان بود


مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به آمار این سازمان آمار کل نجات یافتگان در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶، ۱۶درصد افزایش یافته است. بر اساس این آمار، حبس شهروندان در آسانسور و اماکن بیشترین تعداد حوادث را در سال ۹۷ تشکیل می‌داد. همچنین آمار حریق ضایعات نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است، این درحالی است که حدود ۴۱ درصد از آمار کل آتش سوزی‌ها به این دلیل بوده است و آموزش نقش بسیار موثری در این خصوص داشته است.
 

انتهای پیام/ی
برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.