عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احیای مجدد وزارت بازرگانی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی نقشی ندارد

اسدی گفت: احیای مجدد وزارت بازرگانی به بهانه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، مصداق خیانت به منافع ملی کشور است.

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهار نظر برخی افراد مبنی بر احیای مجدد وزارت بازرگانی اظهار کرد: این افراد به نمایندگی از جامعه واردکنندگان استدلال می‌کنند که احیای وزارت بازرگانی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی نقش بسزایی دارد چرا که آن‌ها منتظرند با تاسیس و احیای مجدد این وزارتخانه، درب‌های کشور را به روی واردات به بهانه تنظیم بازار باز کنند.

وی افزود: در شرایط خاص کنونی که ایران به سبب دفاع از ارزش‌ها در معرض تحریم‌های ظالمانه قرار دارد، از این رو عقل و منطق حکم می‌کند که روند فعالیت  تولید محور باشد نه واردات محور.

اسدی ادامه داد: اجرای قانون تمرکز و هدف از واگذاری اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی این است که با نگاه تولید محور تنظیم بازار صورت گیرد.


بیشتر بخوانید: مدیریت یک شبه بازار از طریق واردات دستاورد احیای مجدد وزارت بازرگانی


عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با انتقاد از اجرای ناقص قانون تمرکز گفت: اگرچه قانون تمرکز در ظاهر اجرا شد، اما با دخالت‌های مکرر وزارت صمت اجازه تصمیم گیری‌های میان مدت و بلندمدت از وزارت جهاد کشاورزی سلب شده است، در حالیکه اگر تصمیمات و دخالت‌های غیر منطقی در بدنه وزارت جهاد کشاورزی صورت نمی گرفت، به تولید پایدار در محصولات کشاورزی رسیده بودیم.

به گفته وی، در شرایط کنونی جو سازی روانی برای احیای مجدد وزارت بازرگانی، مصداق خیانت به منافع ملی کشور است.

این مقام مسئول افزود: موافقت تصمیم گیران اقتصادی با احیای مجدد وزارت بازرگانی به سبب فشار واردکنندگان و لابی‌ها در بدنه دولت در سال رونق تولید با تاسیس وزارت خانه‌ای که ماموریت و هدفی جز واردات ندارد، جای تاسف است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان با انتقاد از احیای وزارت بازرگانی به بهانه تنظیم بازار تصریح کرد: اشکال در سوء مدیریت مدیران موجب شده است تا ایراداتی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی وارد شود که باید با مسئول ذی ربط برخورد جدی صورت گیرد چرا که احیای وزارت بازرگانی راهکار این امر نیست.

انتهای پیام/

احیای مجدد وزارت بازرگانی مصداق خیانت به منافع ملی کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۳:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اتفاقا" احیای مجدد وزارت بازرگانی یکی از مهمترین راهکارهای برون رفت از این نابسامانی اقتصادی است. متاسفانه بخشهایی از وزارت جهاد کشاورزی به دلالی روی اورده اند و با شگردی بسیار قابل توجه محصول را از کشاورز با کمترین قیمت می خرند و سپس با سودی نزدیک به 200 تا 400 درصدی این محصولات را می فروشند
آخرین اخبار