سرپرست سازمان امور مالیاتی خبر داد؛

افزایش سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از منبع مالیات بر ارزش افزوده

پناهی گفت: میزان و نحوه توزیع سهم شهرداری‎ها و دهیاری‎ها پس از اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا کرد.

لیبلبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، محمد قاسم پناهی، سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر ایجاد محدودیت در میزان و نحوه توزیع سهم شهرداری‎ها و دهیاری‎های سراسر کشور و کاهش درآمد‌های آنان از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده نسبت به قانون موجود گفت: درباره لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، و در قالب مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نه تنها محدودیتی در نظام بودجه شهرداری‎ها از این بابت ایجاد نشده است، بلکه در آمد شهرداری‎ها و دهیاری‎ها در قالب مصوبه مذکور افزایش قابل ملاحظه‎ای داشته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر از محل منابع مالیات و عوارض کالا و خدمات عمومی، سهم شهرداری‎ها و دهیاری‎ها، سه درصد (۳%) از نه درصد (۹%) نرخ عمومی و سهم آنان از مالیات و عوارض ارزش افزوده بنزین و سوخت هواپیما، ده درصد (۱۰%) از سی درصد (۳۰%) نرخ آن است، که به موجب ماده (۳۸) مصوبه مزبور و پس از کسر یک واحد درصد سهم سلامت از نه درصد (۹%) نرخ عمومی مقرر گردیده است، باقیمانده به نسبت مساوی به عنوان سهم درآمد عمومی و سهم شهرداری‎ها و دهیاری‎ها توزیع می شود.

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور افزود: بدین ترتیب سهم شهرداری‎ها و دهیاری‎ها از سه درصد (۳%) نرخ عمومی به چهار درصد (۴%) و سهم از عوارض بنزین و سوخت هواپیما نیز از ده درصد (۱۰%) به پانزده درصد (۱۵%) در گزارش کمیسیون اقتصادی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در رابطه با نحوه توزیع عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری ها، به موجب قانون فعلی، عوارض وصولی سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی واریز می شود و این وجوه مستقیما براساس جمعیت شهر‌ها و روستا‌ها بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

پناهی تصریح  کرد: طبق گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس، عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بعد از اینکه به حساب رابط سازمان (تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی) واریز شود، به نسبت جمعیت شهر‌ها و روستا‌ها بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می شود؛ بنابراین هیچ تغییری در نحوه توزیع نیز صورت نگرفته است.
 
انتهای پیام/
 

کاهش سهم شهرداری ها و دهیاری از منابع مالیات بر ارزش افزوده صحت ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار