اَپِک از تنش تجاری آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد

­سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا_اقیانوس آرام (اَپک) اعلام کرد تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین مانع رشد اقتصادی در منطقه آسیا_اقیانوس آرام می‌شود.

اَپِک از تنش تجاری آمریکا و چین ابراز نگرانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ­سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا_اقیانوس آرام (اَپک) اعلام کرد تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین مانع رشد اقتصادی در منطقه آسیا_اقیانوس آرام می‌شود.

نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام روز جمعه با حضور مقامات تجاری این کشور‌ها در شیلی برگزار شد و شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند اختلاف و تقابل تجاری میان آمریکا و چین تاثیری منفی بر کشور‌های حاشیه اقیانوس آرام داشته است.

سازمان اپک پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی کشور‌های این منطقه در سال دو هزار و نوزده حدود سه ممیز هشت دهم درصد باشد که در مقایسه با سال گذشته از رشد کمتری برخوردار خواهد شد.

اَپِک (APEC) همچنین اعلام کرد امیدی به رشد اقتصادی قابل توجه در سال دو هزار و بیست هم ندارد و پیش بینی کرد که رشد اقتصادی کشور‌های حاشیه اقیانوس آرام در سال دو هزار و بیست هم حدود سه ممیز پنج الی سه ممیز هفت دهم درصد باشد.

خوزه آنتونیو والکر، وزیر کشاورزی آرژانتین گفت: جنگ تجاری برای جهان خوب نیست، چون باعث بی ثباتی می‌شود و در مقابل تعاملات تجاری به ثبات و تضمین نیاز دارند. از زمانی که ما توافق تجارت آزاد را با چین امضا کرده ایم روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور به سرعت گسترش یافته است. ما از رویکرد شفاف دولت چین در قبال شیلی و روابط بسیار خوب سیاسی و اقتصادی میان دو کشور قدردانی می‌کنیم.

شیلی به عنوان میزبان نشست سازمان اپک اعلام کرده است تقویت و توسعه تجارت آزاد یکی از اولویت‌های اصلی آن است.

دونالد ترامپ روز دهم ماه می‌بار دیگر حدود دویست میلیارد دلار تعرفه اضافی را بر روی کالا‌های چینی که به آمریکا وارد می‌شوند، اعلام کرد. این اقدام ترامپ همزمان با دور پایانی مذاکرات تجاری چین و آمریکا برای رفع اختلافات تجاری میان دو کشور انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار