احتمال لغو تحریم‌های روسیه در صورت به قدرت رسیدن جناح راستگرا در اتحادیه اروپا

معاون نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد در صورت به قدرت رسیدن جناح راستگرا ممکن است موضع اتحادیه اروپا در خصوص تحریم‌های روسیه تغییر کند.

سالوینی: احتمال لغو تحریم‌های روسیه در صورت به قدرت رسیدن جناح راستگرا در اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد اگر اتحاد جدید جناح راست در انتخابات آتی اتحادیه اروپا قدرت را به دست گیرد ممکن است موضع این اتحادیه در خصوص تحریم‌های روسیه تغییر کند.

سالوینی در گفتگو با اسپوتنیک گفت: «همه مردم خوب» بر سر این مسئله که باید تحریم‌ها لغو شود، توافق دارند. معاون نخست‌وزیر ایتالیا پس از حضور در اجتماع بزرگی که روز گذشته (شنبه) در میلان از نمایندگان و سران ۱۱ حزب راست اروپایی تشکیل شده بود، افزود: «من همچنان بر این باور هستم که ما به تحریم‌ها نیازی نداریم. موضوع حذف آن‌ها همه مردم خوب را با هم متحد می‌کند». او در ادامه تاکید کرد محدودیت‌های اقتصادی «سبب خسارت می‌شود و مشکلی را حل نمی‌کند. ابزاری که کار نمی‌کند باید حذف شود».

سالوینی در پاسخ به این سوال که چه زمانی ممکن است تحریم‌های روسیه لغو شود، گفت: «اجازه دهید رهبری اتحادیه اروپا را به دست گیرم، پس از آن بررسی می‌کنم».

روز گذشته و پیش از انتخابات پارلمان اروپا در تاریخ ۲۳ تا ۲۹ مه، سالوینی اجتماع بزرگی را در میلان برگزار کرد. او در این اجتماع خطاب به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، گفت «ما نمی‌خواهیم کسانی را تحمل کنیم که در تمامی این سال‌ها اروپا را ویران کرده‌اند». یازده حزب مختلف از جمله حزب اجتماع ملی فرانسه، آلترناتیو برای آلمان، حزب آزادی هلند و دیگر احزاب راستگرا از بلغارستان، اسلواکی، جمهوری چک، استونی، بلژیک، دانمارک، فلاند و اتریش در آن حضور داشتند.

این احزاب «اتحاد اروپایی مردم و ملت‌ها» را تشکیل داده‌اند و هدف آن‌ها تغییر توازن قدرت در پارلمان و نهاد‌های مهم اروپا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار