لقمه حلال نخستین گام برای تربیت فرزند صالح است

مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس گفت: لقمه حلال، نخستین گام برای تربیت فرزند صالح است.

لقمه حلال نخستین گام برای تربیت فرزند صالح استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن اصغری نکاح مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در کارگاه عمومی مشاوره که با حضور قرآن آموزان و خانواده هایشان در غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد گفت: طبق آیات قرآن کریم مسئله بسیار مهم در فرزندپروری لقمه حلال است، بنابراین پدر و مادر باید برای تربیت فرزندی صالح از راه حلال روزی کسب کنند تا باعث عاقبت بخیری فرزندشان شود. لقمه حلال نخستین گام برای تربیت فرزند صالح است.

وی نقش صبوری در فرزندپروری را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ساختن شخصیت فرزند با سرمایه‌گذاری و زحمت فراوان انجام‌می‌شود، بنابراین برای شکل‌گیری شخصیت فرزندمان باید صبوری کنیم.

مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی گفت: انسان برای فرزندپروری علاوه بر لقمه حلال و صبوری باید با فرزند خود ارتباط مطلوب برقرار کند، چراکه تربیت فرزند با ارتباط شروع می‌شود و تکنیک‌های برقراری ارتباط با فرزند قصه گویی، نقاشی و باز‌های کودکانه است.

اصغری نکاح با اشاره به اینکه باید در زندگی متناسب با سن فرزندتان به او مسئولیت بسپارید، افزود: والدین برای رشد فرزند خود باید مسئولیت‌های کوچک زندگی را برعهده او بگذارند از همین رو مقدمات رشد فرزند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه والدین برای رشد فرزندان خود باید اوقات فراغت آن‌ها را مدیریت کنند، تصریح کرد: والدین با ثبت‌نام فرزندان خود در مراکز آموزشی می‌توانند بدون دغدغه و به سادگی اوقات فراغت فرزندان خود را کنترل کنند تا نیاز به بیرون رفتنشان از این طریق رفع شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

والدین باید اوقات فراغت فرزندان را مدیریت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.