اجرای طرح پایش و مراقبت فعال بیماری‌های ویروسی طیور در نهبندان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: طرح پایش و مراقبت فعال و غیر فعال بیماری‌های ویروسی طیور در نهبندان در حال اجراست.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های ویروسی طیور بومی و صنعتی و به جهت حفظ و حراست از این سرمایه دامی منطقه، طرح تشدید اقدامات کنترلی ویژه و پیشگیری ازبیماری‌های ویروسی طیور در شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که آنفلوانزای مرغی نامیده می‌شود یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و طیور می‌باشد که تاکنون خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت مرغداری در سراسر دنیا وارد کرده است .

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: بیماری نیوکاسل مهمترین مشکل بهداشتی در مرغداری‌های شهرستان است که در سال‌های گذشته بخش اعظم تلفات ناشی از بیماری در صنعت طیور شهرستان را به خود اختصاص داده است.

راه انجام تصریح کرد: با وجود ویروس بیماری نیوکاسل در اکثر مناطق پر تراکم و آلودگی گسترده طیور بومی، این بیماری به سادگی با واکسیناسیون به موقع و دقیق قابل پیشگیری است.

وی از کلیه پرورش دهندگان طیور و عموم مردم  در خواست کرد: در صورت مشاهده تلفات غیر متعارف طیور مراتب را سریعا به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا آزمایشات و اقدامات لازم به عمل آید.

انتهای پیام / ط آ

 بیماری نیوکاسل مهمترین مشکل بهداشتی در مرغداری‌های

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.