کار مددکاری تلفیق شور با شوق خدمت به نیازمندان در خط مقدم مبارزه با فقر است

کار مددکاری تلفیق شور با شوق خدمت به نیازمندان در خط مقدم مبارزه با فقر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی این نهاد و توان اجتماع باهدف زمینه‌سازی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه انسان‌سازی و تبدیل انسان معیوب به انسان سالم انسان سالم به انسان کامل عنوان کرد و گفت: ماه رمضان، ماه تزکیه نفس، رفع معایب، اصلاح نواقص، ترقی دادن روح، تسلط اراده عقل و ایمان به شهوات و امیال نفسانی و درنهایت پرواز به‌سوی خداوند است.

وی افزود: ماه رمضان فرصت پرداختن به امور ملکوتی و پرهیز از رذیلت‌ها و تمرین بندگی بوده و فرصت مناسبی برای بستن دهان روح بر روی رذیلت‌ها و ایجاد یک نگاه متفاوت به زندگی برای رسیدن به خدا و رها شدن از ظلمت‌ها، تیرگی‌ها و تاریکی‌ها است.

صفری همچنین ادامه داد: ماه رمضان، ماه میهمانی خداوند بوده و با توجه به اعتقادات ما، هرچقدر میزبان باعظمت‌تر، رعایت شأن میزبان توسط میهمان بالاتر و این ماه تمرینی برای انسان‌هاست تا غیر خدا را فراموش کرده و در دل او چیزی جز یاد خداوند جای نگیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تقویت نگاه دینی و اعتقادی در حوزه کاری این نهاد است، گفت: اگر این نگاه در بخش‌های مختلف کاری ما تقویت شود سختی کار جای خود را به زیبایی و شیرینی خدمت به نیازمندان و عیال الله می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مددکاران در خط مقدم مبارزه با فقر هستند، افزود: کار مددکاری تلفیق شور با شوق خدمت به نیازمندان در خط مقدم مبارزه با فقر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی این نهاد و توان اجتماع باهدف زمینه‌سازی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.

صفری بابیان اینکه اولویت اصلی کار کمیته امداد، توانمندسازی است، ادامه داد: تقویت رویکرد و نگاه دینی وایمانی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه مددکاری موجب ارتقاء معرفت، تعهد و توانمندی خود شده و همین نگاه زمینه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به باید‌ها و نباید‌های حوزه مددکاری، گفت: نگاه مددکاران در مواجهه با نوع درخواست مددجویان باید متفاوت بوده و از طریق نیازسنجی درست، شناخت ویژگی‌های فقر در هر منطقه، شناخت نیاز‌های گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و پیگیری صحیح و مستمر زمینه ارائه بهترین و مؤثرترین خدمت را به جامعه هدف فراهم کند.

صفری بابیان اینکه حرکت متوازن، پویایی، چالاکی و سرعت در کار باید از ویژگی‌های مهم مددکاران در نهاد انقلابی و ولایی کمیته امداد باشد، ادامه داد: ایجاد تحول در حوزه رسیدگی به جامعه هدف، خلق ارزش و فرصت‌آفرینی از ویژگی‌های برجسته مددکاران در این نهاد باید باشد.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی می‌تواند موجب افزایش مراجعات به این نهاد شود، افزود: دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در ناکارآمد جلوه دادن کارکرد‌های نظام دارد و وظیفه کارگزاران این نهاد در این شرایط خاص نگاه خلاقانه و نوآورانه به کار و تقویت روحیه پاسخگویی برای ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی نظام و مقابله با دشمنان است.

صفری با تأکید برداشتن آمادگی لازم برای پاسخگویی صحیح به نیاز‌ها و مراجعات صورت گرفته به این نهاد، ادامه داد: معنای مدیریت جهادی تلاش بی‌وقفه و کار کردن با همه چالش‌ها و کمبود‌ها بوده و این نگاه باید در همه بخش‌های کاری این نهاد به‌ویژه در حوزه مددکاری در سال جاری تقویت شود.

انتهای پیام / ک


توانمندسازی مددجویان ازجمله مهمترین رسالت‌های کمیته امداد است

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.