اختصاص بودجه گردشگری به منطقه هفت حوض

معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بودجه گردشگری ویژه مناطق نمونه ملی و گردشگری به منطقه هفت حوض اختصاص می‌یابد.

اختصاص بودجه گردشگری به منطقه هفت حوضبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اربابی معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از منطقه نمونه ملی و گردشگری هفت حوض گفت: این منطقه نگین گردشگری جنوب شرقی شهر مشهد است لذا با اختصاص بودجه گردشگری ویژه مناطق نمونه ملی و گردشگری به منطقه هفت حوض در قالب نامه‌ای از پیش تعیین شده موافقت می‌کینم.

وی افزود: چشم انداز‌های بی‌نظیر این منطقه و نزدیکی آن به شهر مقدس مشهد سبب شده تا بهترین مکان برای گذران اوقات فراغت شهروندان، زائران و گردشگران باشد لذا ضروری است مطالعات راهبردی دقیق قبل از اجرای هر طرح عمرانی انجام شود.

رشید صحابی مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض نیز گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و دسترسی‌های جاده‌ای و راه‌ها، انتقال خط لوله آب به منطقه، ایجاد شبکه برق فشار قوی و همچنین پیگیری و جذب سرمایه‌گذاران در فاز‌های مختلف مطالعاتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که شناسایی، مستندسازی و معرفی و اطلاع‌رسانی جامع و گسترده محور گردشگری منطقه مورد توجه است. ادامه داد:هفت حوض در محور گردشگری روستایی که دارای مواهب طبیعی، تاریخی و فرهنگی است، قرار گرفته و در صورت توجه و نگاه ویژه مدیران کشوری، استانی و شهری و رفع برخی از کمبود‌ها و مشکلات منطقه از جمله تامین راه دسترسی گردنه خلج، توسعه شبکه برق فشار قوی، ایجاد پایگاه اورژانس و امداد و نجات جاده‌ای و ... می‌تواند قطب گردشگری جنوب شرقی شهر مشهد محسوب گردد.

صحابی گفت: این مهم علاوه بر بالا بردن مدت زمان ماندگاری زائران و گردشگران در منطقه، کسب درآمد پایدار گردشگری برای مدیریت شهری را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام// ز.‌ی



بودجه گردشگری به منطقه هفت حوض اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار