سلیمی در نطق میان دستور:

مسئولان در مقابل تصمیمات غلط پاسخگو باشند

عضو کمیسیون آموزش گفت: مسئولان باید در مقابل تصمیمات غلط که هزینه‌های کشور را بر کشور وارد کرده پاسخگو باشند.

مسئولان در مقابل تصمیمات غلط پاسخگو باشندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات و عضو کمیسیون آموزش در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) در نطق میان دستور خود، گفت: یکی از مسائل و شگفتی‌های دوران اخیر این است که برخی از رؤسای جمهوری هنگامی که لیست وعده‌های خود را بر زمین یافته می‌بینند به هر ابزاری برای توجیه آن در مدیریت یا تعلل در اقدامات تمسک می‌جویند.

سلیمی ادامه داد: یکی از شگفتی‌های آنان اعلام عدم اختیار در دوره دوم ریاست جمهوری است، این ترفند به دلیل تکرار، توان تحریک عواطف عمومی را ندارد، در دوره اخیر نیز این بهانه از طرف عده‌ای اعلام شده که در مورد رئیس جمهور فعلی این شگفتی دو چندان است.

نماینده محلات گفت: اختیارات تفویض شده به روحانی حول اختیارات رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب‌های مندرج در قانون اساسی است، جناب آقای روحانی حضرت عالی رئیس جمهوری هستید که شورای عالی سه نفره بدون نیاز به مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانون‌گذاری را دارید.

وی ادامه داد: آقای روحانی! شما اختیار مذاکره در برجام را داشتید، آن آفتاب تابان حالا که میوه‌های آن را در سبد ملت گذاشته‌اید حالا دم از وصیت می‌زنید، آقای روحانی ذخایر اورانیوم، رآکتور هسته‌ای، آب سنگین و هزاران سانتریفیوژ را محدود و مسدود کردید، یادتان است ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را دولت شما تصمیم گرفت و ذخایر کشور به تاراج رفت.

سلیمی تصریح کرد: ۶۰ تن طلای کشور را بذل و بخشش کردید، آقای روحانی می‌دانید چه اختیاری به جناب عالی در برداشت از صندوق توسعه ملی داده شد، آیا به شما گزارش داده‌اند که در بودجه امسال مجلس ۱۲ درصد از سهم صندوق را به جناب عالی تفویض کرد، الباقی هم که مورد گوشه چشم شماست.

نماینده محلات گفت: آقای روحانی با اختیار تام به اصطلاح خودتان ژنرال‌ها را بر مردم حاکم کردید، مجلس هم که در بست به تمام لیست شما رای داد، اکثریت مجلس در اختیار شما بود، دیگر از این سو هم بهانه‌ای نداشتید هر چه آوردید مجلس تصویب کرد، آقای رئیس جمهور هر کسی را مایل بودید انتصاب و هر کسی را که خواستید عزل کردید، برادر شما رئیس دفتر بود، ماشین انتصابات در دولت شما به کار افتاد و چه خاله‌زاده‌ها، عمو‌زاده‌ها و عمه‌زاده‌ها حزبی منتصب کردید.

عضو کمیسیون آموزش تصریح کرد: در دور اول از اختیارات رئیس جمهور خبر نداشتید، در دور دوم خبر داشتید یا نه، اگر خبر داشتید که وای بر ما. یادتان هست که بعد از خروج آمریکا از برجام با اختیار تام چند هفته به اروپایی‌ها فرصت دادید، چند هفته یکسال شد و زلف مبارک را به اروپاییان گره زدید، راستی از دولت پنهان چه خبر؟ یادتان هست که امل المصائب را امور حاشیه‌ای قرار دادید و از امل المشاکل و معیشت مردم و اشتغال آن‌ها غلفت کردید.

سلیمی اظهار کرد: با اختیار کاری کردید که مردم در صف گوشت و مرغ و شکر ساعت‌ها بمانند، با اختیار تورم را بر مردم تحمیل کردید، با اختیار رکود را بیشتر حاکم کردید، با اختیار خانه‌دار شدن مردم را تبدیل به یک آرزو کردید، با اختیار هر روز قیمت یک جنس را به عرش رساندید.

نماینده محلات ضمن درخواست خود از قوه قضاییه گفت: همانطور که به عیب افراد رسیدگی می‌کنید به عیب مسئولان بی‌عرضه هم ورود پیدا کنید، مسئولان باید در مقابل تصمیمات غلط که هزینه‌های کشور را بر کشور وارد کرده پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب.....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
کوگوش شنوا
آخرین اخبار