تاکید بر شفاف سازی اطلاعات فراخوان و قرارداد مناقصه‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بر شفاف سازی اطلاعات فراخوان و قرارداد مناقصه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در نشست شورای فنی استان با اشاره به اینکه ابهام در شرایط اولیه مناقصه‌ها به اختلافات دامن می‌زند گفت: مشاهده شده پروژه‌هایی که ساختار درستی داشته و منطبق مقررات و قوانین بودند، بدون مشکل پیشرفت کرده و تکمیل شده اند.

وی افزود: در ارزیابی کیفی پیمانکاران نیز باید سلیقه‌ای رفتار نشود و نیاز است فرمت مشخصی برای ارزیابی تدوین شده و بر اساس آن عمل شود.

رحمتی با بیان اینکه در کشور برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۱۵ سال زمان نیاز است تاکید کرد: اگر در انجام پروژه‌ها از روش‌های سرمایه گذاری و تامین مالی مثل BOO و BOT که درقانون پیش بینی شده استفاده شود، هم در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود و هم پروژه‌ها به سرانجام می‌رسند.

گزارش کارگروه پیمان و ضوابط فنی استان با موضوع بررسی برخی ایرادات موجود در فراخوان مناقصه یکی از دستگاه‌های اجرایی استان و گزارش معاونت هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تدوین موافقت نامه ساخت بهره برداری واگذاری BOT ویژه پروژه‌های با مقیاس استانی و نظر کارگروه پیمان و ضوابط فنی شورای فنی استان در این مورد موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.

در این نشست مصوب شد برای رفع مشکلات فرآیند مناقصات دستگاه‌های اجرایی در کارگروه پیمان کلاس‌های اموزشی برگزار و ضوابط و دستورالعمل‌ها چک لیست شده و در اختیار دستگاه‌ها در مناقصات قرارگیرد.

همچنین مصوب شد این پیش نویس دستورالعمل‌های تهیه شده در استان در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرد تا در صورت تایید در دیگر استان‌ها نیزاستفاده شود.

لازم به ذکر است قرارداد BOT یکی از انواع قرارداد‌های پرکاربرد در مشارکت‌های عمومی- خصوصی است که در آن یک طرف قرارداد اقدام به ساخت و بهره برداری از پروژه می‌کند و در پایان قرارداد و با انجام تعهدات دو طرف پروژه را به طرف مقابل تحویل می‌دهد. این نوع قرارداد بیشتر در پروژه‌های برگ زیربنایی کاربرد دارد و تجربه نسبتا محدودی در کشور در این زمینه وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

نیاز  ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعتباربرای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت
آخرین اخبار