برپایی ۲۴ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد در استان

مدیرکل اموز زندان‌ها و رئیس هئیت مدیره ستاد دیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با ۱۵ رمضان و ولادت امام حسن مجتبی (ع) جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حمزه بروجنی مدیرکل امور زندان‌ها و رئیس هئیت مدیره ستاد دیه آذربایجان غربی  ظهر یکشنبه در دیدار با اصحاب رسانه آذربایجان غربی گفت: ماه رمضان امسال ۲۴ جشن گلریزان در استان برگزار می‌شود که جشن گلریزان ارومیه روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان ۶۳۱ زندانی جرایم غیرعمد وجود داردکه با میزان بدهی ۹۲۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۸۷۴ هزار ریال در بند زندان هستند.

بروجنی ادامه داد: از زمان آغاز به کار ستاد دیه که از سال ۱۳۷۸ در استان پنج هزار و ۱۴۹ نفر زندانی غیرعمد از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشته اند.

مدیرکل امور زندان‌ها همچنین گفت: در سال ۹۷ نیز با کمک ستاد دیه و مشارکت خیرین استان، موجبات آزادی ۳۷۰ نفر از محکومان جراِِیم غیرعمد در استان فراهم شد امسال با برگزاری جشن‌های گلریزان امیدواریم زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های گلریزان امسال در شهر‌های مختلف استان برگزار می‌شود افزود: یکی از اولویت‌های مهم زندان‌ها و مراکز اصلاحی و تربیتی استان کاهش جمعیت کیفری است.

استان آذربایجان غربی جز ۱۰ استان برتر کشور در خصوص میزان نفرات آرادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد بوده است.

در پایان بروجنی خواستار همکاری و همراهی رسانه‌های استان در جهت فرهنگ سازی گذشت و نیز کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در استان اظهار داشت: ماه رمضان فرصت ارزشمندی برای اخذ گذشت از شکات، کمک خیرین و مردم به همراه مسئولان در راستای برگزاری جشن‌هایگلریزان با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.
 
انتهای پیام/م
 

 

برپایی جشن های گلریزان در آذربایجان غربی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.