دعای روز چهاردهم ماه رمضان + فیلم

دعای روز چهاردهم ماه رمضان به همراه ترجمه، تفسیر و شرح آن را در این گزارش بخوانید.

در دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: اللهمّ لاتؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولاتَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین خدایا مؤاخذه نکن مرا در این روز به لغزش‌ها و درگذر از من در آن از خطاها و بیهودگی‌ها و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها و آفات، ای عزت دهنده مسلمانان.

در تفسیر دعای روز چهاردهم ماه رمضان حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی، به خبرنگار ما گفت: در دعای روز چهاردهم تقاضای بزرگی از خداوند داریم و می‌گوییم خدایا من را مورد آماج بلاها و ابتلائات قرار نده همان دعایی که در ابوحمزه ثمالی آمده: «إِلَهِي لا تُؤَدِّبْنِي بِعُقُوبَتِكَ ؛ خدایا من را به خاطر خطاهایم عقوبت نکن».

به گفته موسویان، ما یکسری بلا داریم که بلاهای تربیتی است و خوشا به حال کسانی که خودشان را در سیر و سلوک اهل بلا قرار می‌دهند؛ اینها تربیت یافتگان مکتب عاشورا هستند. دسته‌ای دیگر از بلاها، بلاهایی هستند که خداوند به وسیله آنها بنده را چوب می‌زند و انسان را از خانه خود بیرون می‌کند با اینکه خداوند رئوف، رحمان و رحیم است.

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، رمضان98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
بلایی بزرگتر از صهیونیسم که هم خاک اسلام را اشغال کرده و هم مردم را از زن و کودک و پیر و جوان کشتار می کند و شرف و ناموس برای مسلمین جهان باقی نگذاشته است !
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
الهی آمین یا رب العالمین . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دبیر قران و عترت واقعا خسته نباشید که برای ماه رمضان اینقدر بسته عبادی فرهنگی تهیه کردید. خدا قوت
آخرین اخبار