تصویب اصلاحیه ممنوعیت حجاب را برای والدین دانش‌آموزان فرانسوی در سنای فرانسه

سنای فرانسه در اقدامی اسلام‌ستیزانه اصلاحیه ممنوعیت استفاده از نماد‌های مذهبی و پوشش حجاب را برای والدینی که فرزندانشان را در اردو‌های مدارس همراهی می‌کنند، تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، در چارچوب طرحی موسوم به «مدرسه اعتماد» و به ابتکار گروه جمهوری‌خواهان در پارلمان فرانسه، اصلاحیه ممنوعیت استفاده از نماد‌های ظاهری مذهبی از جمله حجاب برای والدینی که در سفر‌های تفریحی-آموزشی مدارس فرزندانشان را همراهی می‌کنند، به تصویب رسید.

تصمیمی که جمهوری‌خواهان از آن استقبال کردند، اما بسیاری از سناتور‌های جناح چپ و برخی انجمن‌ها و فعالان دفاع از حقوق بشر ویژگی تبعیض‌آمیز و اسلام‌ستیزانه آن را محکوم کرده‌اند.

این طرح روز چهارشنبه در چارچوب بررسی پیش‌نویس قانون با هدف «پر کردن شکاف حقوقی مربوط به اجرای اصل لائیسیته در اردو‌های مدارس» در سنای فرانسه با ۱۸۶ رأی موافق، ۱۰۰ رأی مخالف و ۱۵۹ رأی ممتنع به تصویب رسید.

این اصلاحیه، قانون آموزش سال ۲۰۰۴ را که پوشش حجاب را در مدارس، کالجها، دبیرستان‌های دولتی ممنوع می‌کند، تکمیل می‌کند و اردو‌های آموزشی را نیز بدان اضافه می‌کند.
­

روز جمعه سنای فرانسه بررسی بند‌های طرح «مدرسه اعتماد» را پس از تصویب ۶۰ اصلاحیه، از جمله اصلاحیه مذکور به پایان رساند. سناتور‌ها قرار است روز سه‌شنبه این طرح را به رأی عمومی بگذارند و نتیجه آن بعد از ظهر سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، اسلام ستیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار