استاندارد کالا‌های ماه رمضان درسیستان و بلوچستان رصد می‌شود

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: طرح کنترل استاندارد کالا‌ها و اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان در این استان درحال اجراست.

استاندارد کالا‌های ماه رمضان درسیستان و بلوچستان رصد می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مسعود جوادی مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان تیم‌هایی به رصد کالا‌های پرمصرف از جمله روغن خوراکی، زولبیا و بامیه، کشک، شیر‌های پاستوریزه، پنیر، شکر و چای در مراکز عرضه کالا اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بازرسان داشتن نشان استاندارد بر روی کالا، ارزیابی و آزمون کالا مبنی بر منطبق بودن کالا با استاندارد‌های تدوین شده را انجام می‌دهند.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان هدف از اجرای این طرح را سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالا‌های بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که کالا‌های بررسی شده از نظر کیفی کمتر از حد استاندارد یا فاقد علامت استاندارد باشد، ضمن معرفی واحد‌ها به مراجع قانونی برخورد‌های لازم با متخلفان انجام می‌شود.

جوادی اظهار داشت: مصرف کنندگان می‌توانند برای اطمینان از اصالت علامت استاندارد ایران بر روی محصولات کد ۱۰ رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

وی از مردم خواست که هنگام خرید کالا‌های مورد نیاز خود به علامت استاندارد کالا‌ها توجه کنند و در صورت مشاهده کالا‌های بی کیفیت و فاقد این علامت مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد استان برای بررسی و پیگیری اعلام کنند.

انتهای پیام/ع

رصد کالا‌های استاندارد پرمصرف در رمضان 

برچسب ها: استاندارد ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار