معاون نوبخت:

بیش از ۳۰ درصد از پست‌های دستگاه‌های دولتی خالی است/اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری در سال آتی

اربابی گفت: به طور میانگین بیش از ۳۰ درصد از پست‌های دستگاه‌های دولتی و ادارات کشور خالی و بلاتصدی است.

برنامه جامع اصلاح نظام اداری سال آینده اجرایی می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: البته پست‌های سازمانی در برخی ادارات پر و وضعیت سازمان‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است.

وی اظهار کرد: هر سازمان، ساختاری دارد که باید به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور برسد و در چارچوب ضوابط برای تشکیلات مصوب و پست‌های تعریف شده نیروی انسانی جذب شود.

وی گفت: بعضی سازمان‌ها نسبت به تغییر و بازنگری ساختار مبادرت می‌کنند که در این شرایط هم اگر کمبودی در نیروی انسانی ایجاد شود، با دریافت مجوز برای استخدام نیروی جدید، نسبت به جذب نیرو از طریق آزمون اقدام می‌شود.


بیشتر بخوانید: جداول مرحله سوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد + سند


اربابی از اجرایی شدن برنامه جامع اصلاح نظام اداری در سال آتی خبر داد و گفت: این طرح شامل ۱۰ برنامه است و همه دستگاه‌ها مکلف هستند برای اجرایی شدن آن، برنامه‌های عملیاتی را تدوین کنند.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد: به طور حتم، اعتبار مورد نیاز در بودجه سال آتی پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است که چهار میلیون نفر در بخش اداری کشور مشغول به کار هستند که یک میلیون نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند و نیمی از زنان کارمند هم در آموزش و پرورش شاغل هستند.

انتهای پیام/

برنامه جامع اصلاح نظام اداری سال آینده اجرایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار