در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بررسی مشکلات بازار خودرو در جلسه امروز کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع به تشریح جلسه امروز کمیسیون صنایع که با محوریت بررسی مشکلات بازر خوردو برگزار شد.

بررسی مشکلات بازار خودرو در جلسه امروز کمیسیون صنایع
ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع در گفت‌وگو خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در جلسه امروز این کمیسیون حاضر شده و گزارشی را درباره نحوه کنترل بازار خودرو ارائه کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه درباره نحوه اختصاص ارز و توزیع کالا‌های اساسی مباحثی مطرح شد، طبق گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان تعداد بازرسان در سراسر کشور برای کنترل بازار بالغ بر ۲۸۰۰ هزار نفر هستند که اقداماتی را در این راستا انجام داده‌اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع افزود: در این جلسه مباحثی پیرامون شیوه کنترل قمیت بازار خودرو مطرح شد. طبق گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در وهله اول نوسانات قیمت ارز در افزایش قیمت خودرو تاثیر مستقیم دارد.

ملکی بیان کرد: رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان یکی از دیگر از مشکلات خودرو را نقدینگی پایین در بازار خودرو دانست چرا که این مسئله باعث شده تا آن‌ها نتوانند به موقع تعهداتشان را عملی کنند.

وی بیان کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده در جلسه کمیسیون صنایع حداقل نقدینگی مورد نیاز برای گردش امور جاری خودروسازان ۳ برابر شده، اما نه تنها آن‌ها به همان میزان در آمد ندارند بلکه از جا‌های دیگر هم به آن‌ها کمک می‌شود لذا نمی‌توانند نسبت به تامین مواد مورد نیازبرای تولید خودرو اقدام کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار