بهسازی جاده بستان - مرز بین المللی چذابه در خوزستان به پایان رسید

فرماندار دشت آزادگان گفت: تعمیر و بهسازی جاده بستان - چذابه و انتقال آب سیلاب از روی این جاده در نقطه ای دیگر روز یکشنبه به پایان رسید و جاده برای تردد خودروها باز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،   حمید سیلاوی بیان کرد: بهسازی جاده بستان - چذابه که بر اثر سیلاب اخیر در برخی نقاط دچار آسیب شده بود ظهر امروز به پایان رسید و آب جاری بر روی این جاده، ناشی از افزایش آب رودخانه کرخه به نقاطی دیگر هدایت شد.

وی گفت: قرار بود که پایانه مرزی چذابه روز شنبه هفته جاری بازگشایی شود که به دلیل اینکه هنوز بهسازی جاده به پایان نرسیده بود بازگشایی این پایانه انجام نگرفت.

سیلاوی با اشاره به اینکه ۱۱ لوله برای انتقال آب از روی این جاده به کار گرفته شده ادامه داد: بعد از ظهر امروز پنج کامیون حمل کالا‌های صادراتی از روی این جاده عبور کرده است.

  پذیرش کامیون‌های در مرز چذابه از فردا ۳۰ اردیبهشت

وی گفت: مرز چذابه از سوی کشور عراق هنوز باز نشده و فردا ۳۰ اردیبهشت پذیرش کامیون‌های صادراتی از سوی ایران را پذیرفته می‌شود، اما پایانه مرزی چذابه در ایران از امروز فعال است.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: این تاخیر در بازگشایی جاده برای تردد وسایل نقلیه به دلیل ایمن سازی بیشتر جاده و اطمینان از وضعیت آن بوده است.

قرار بود که دیروز شنبه پایانه مرزی چذابه بازگشایی شود که به دلیل تمام نشدن بهسازی این جاده پایانه چذابه باز نشد.

جاده چذابه در سیلاب اخیر به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه و نیز افزایش آب تالاب هورالعظیم دچار آبگرفتگی شد که موجب شد تردد در این جاده ممنوع شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س
 

برچسب ها: وضعیت راهها ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.