بیشتر زمین‌های زراعی سیل زده از آب بیرون آمدند

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: حدود ۱۱۰ هزار هکتار زمین زراعی از زیر آب بیرون آمدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، کیامرث حاجی زاده، جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت:حدود ۱۱۰ هزار هکتار زمین زراعی از زیر آب بیرون آمده و ۸۰ هزار هکتار دیگر در حمیدیه، دشت آزادگان کاملا از زیر آب بیرون نیامده اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز آب عبوری در دشت‌ها بالا است بیان داشت: برای بیرون کردن آب از زمین‌های کشاورزی ماشین آلات زیادی بسیج شده اند.

حاجی زاده تصریح کرد: جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان است از سوی وزارت کشور هنوز اعتباری تخصیص داده نشده و تاکنون ۸۱۱ پرونده برای خسارت کشاورزی در سامانه سجاد ثبت شد.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: تاکنون خسارت ۱۱ شهرستان، ۲۵۰ روستا، ۱۸ هزار و ۹۳۶ واحد مسکونی ارزیابی شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۴ مورد نیاز به احداث و ۱۱ هزار و ۴۵۶ مورد نیاز به تعمیر دارد و علاوه بر این تعداد ۶ هزار و ۶۶ مورد نیز برای تامین لوازم خانگی در این سامانه ثبت شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بازدیدهای میدانی و مستمر از سوی استاندار و اعضای کمیته‌ها در روستاهای مختلف مثل روستای مگران سه صورت گرفته است.

حاجی زاده: کار دیگری که به دستور استاندار در حال انجام است و بر آن تاکید شده آماده‌سازی زمین‌های زراعی برای کشت تابستانه است متاسفانه به علت خشکسالی‌های گذشته و محدودیت کشتی که وجود داشته است و همچنین و زیرآب رفتن 200 هزار هکتار از زمین‌های زراعی، این زمین‌ها باید هر چه سریع‌تر آماده می‌شد که براساس گزارشات رسیده و بازدیدهای میدانی در شهرستان‌های شوش، کارون، اهواز، حمیدیه، هویزه، شعیبیه شوشتر و دشت آزادگان اغلب زمین‌ها از زیر آب بیرون آمده‌اند.

تخصیص تسهیلات برای سیل زدگان خوزستان

همچنین امید حاجتی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ فقره وام کم بهره ویژه سیل زدگان این استان تعین شده که در مناطق روستایی ۴۰۰ میلیون ریال و در مناطق شهری این تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ ۴ و ۵ درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد ریال خسارت به مردم و بخش‌های زیربنایی خوزستان برآورد شده که از این میزان ۵۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش زیربنایی استان است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کشاورزان ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.